Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK zamawiają przebudowę linii kolejowej Sławków – Dąbrowa Górnicza Wschodnia

inforail
17.07.2020 07:45

Przebudowę odcinkalinii kolejowej nr 62 między Sławkowem i Dąbrową Górniczą Wschodnią zamawiazarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Wczwartek PLK ogłosiły przetarg na wykonanie tych prac – w formule projektuj ibuduj.

Obecnie tym odcinkiem przejeżdża średnio w ciągu doby posiedem regionalnych pociągów pasażerskich i po dziesięć towarowych w obiestrony. Przebudowa infrastruktury na liczącym niespełna 4 km odcinku Sławków –Dąbrowa Górnicza Wschodnia będzie kolejną z szeregu inwestycji na połączeniuwiodącym od Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego w kierunku Kielc.

PLK zamawiają obecnie opracowanie dokumentacji projektowejwykonawczej i powykonawczej pod kątem przebudowy obu torów tego szlaku,przebudowy sieci trakcyjnej ponad nimi oraz przebudowy urządzeń sterowaniaruchem kolejowym, związanej z wymianą torów i sieci. Na koniec wykonawca ma przeprowadzićproces certyfikacji nowej infrastruktury.

Obecny termin składania ofert w postępowaniu to 25 sierpniabr. Całość zamówienia ma zostać wykonana w ciągu 25 miesięcy od zamówienia.

Będzie to część finansowanych z budżetu państwa pracdotyczących linii nr 62 i 660 relacji Tunel – Bukowno – Sosnowiec. Wiedzie nimnajkrótsze kolejowe połącznie Katowic z Kielcami. Historycznie to większa częśćkońcowego odcinka tzw. Kolei Iwangorodzko-Dąbrowskiej (Dęblin – Radom – Kielce- Dąbrowa Górnicza).

W latach 2016–2018 na liniach 62 i 660 na terenie woj.śląskiego wykonano warte łącznie 49 mln zł netto prace na odcinku SosnowiecGłówny – Dabrowa Górnicza Strzemieszyce. Obecnie prowadzone są w tym rejoniewarte ok. 40 mln zł netto roboty na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce –Dąbrowa Górnicza Wschodnia.

W lutym br. PLK informowały o półmetku planowanej do IV kw.br., wartej prawie 35 mln zł netto przebudowy stacji Sławków. Rewitalizowanyjest tam m.in. wjazd ze stacji na bocznicę LHS (Linia Hutnicza Szerokotorowa).Na terenie Sławkowa, na końcu linii LHS, znajduje się Euroterminal, na który wtym roku dotarły pierwsze towarowe pociągi kontenerowe z Chin.

W ramach dotychczasowej modernizacji linii nr 62 i nr 660Tunel – Sosnowiec prace na terenie woj. śląskiego wykonano na dwóch odcinkach:Sosnowiec Główny – Sosnowiec Dańdówka oraz Sosnowiec Dańdówka – DąbrowaGórnicza Strzemieszyce. Ich zakres obejmował wymianę 17 km torów, przebudowęsieci trakcyjnej, przejazdów kolejowo – drogowych, a także wymianę rozjazdów,konserwację obiektów inżynieryjnych i przebudowę urządzeń sterowania ruchem.

Ponadto na linii 62 na terenie woj. małopolskiego w latach2016-2018 wykonano prace na dwóch odcinkach: Olkusz-Bukowno i Bukowno-Sławków.Obecnie trwają tam przewidziane do br. roboty na odcinku Charsznica – Wolbrom -Jaroszowiec Olkuski.

To nie jedyne remonty we wschodniej części obszaruokreślanego przez PLK jako Górnośląski Okręg Przemysłowy. Przebudowywana jestm.in. ważna dla ruchu towarowego linia nr 171, łącząca tzw. posterunek KatowicePanewnik (w rejonie katowickiej dzielnicy Brynów) ze stacją kolejową DąbrowaGórnicza Towarowa.

W obrębie linii nr 171 wykonano już m.in. prace na tereniestacji Dąbrowa Górnicza Towarowa. W 2017 r. zakończono przebudowę odcinkówDąbrowa Górnicza Towarowa – Dąbrowa Górnicza Wschodnia i Dąbrowa GórniczaTowarowa – Kozioł. W 2018 r. rewitalizowano odcinek Kozioł – Dąbrowa GórniczaWschodnia – Dorota – Juliusz. W ub. roku PLK zamówiły przebudowę stacjiSosnowiec Dańdówka, którą przecinają zarówno linia nr 62, jak i linia nr171.(PAP)