PKP PLK: Wybór najkorzystniejszej oferty na studium wykonalności kolei dużych prędkości
14 kwietnia 2010 r. komisja przetargowa w postępowaniu na wyłonienie wykonawcy studium wykonalności pierwszej w Polsce linii kolei dużych prędkości (Wrocław/Poznań-Łódź-Warszawa) za najkorzystniejszą uznała ofertę złożoną przez konsorcjum w składzie:
1) Ingenieria IDOM Internacional S.A. (Hiszpania),
2) Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu sp. z o.o.
Cena określona przez oferenta wynosi 48 951 000 zł.
Oferta spełniła wszystkie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uzyskała najwyższą liczbę punktów, tj. 1600.
Kryteriami oceny ofert były: cena (60%) oraz koncepcja realizacji zamówienia (40%).
Konkurencyjna oferta konsorcjum w składzie:
1) Systra S.A. (Francja),
2) Safege S.A. (Francja),
3) EC Harris International (Wielka Brytania)
uzyskała 1406,22 pkt.
Trzy pozostałe oferty zostały przez komisję odrzucone.
Termin realizacji zamówienia wynosi:
– dla pierwszej części (opracowanie studium wykonalności linii dużych prędkości i jej połączeń z Centralną Magistralą Kolejową oraz zarekomendowanie i wskazanie wariantu najkorzystniejszego dla środowiska naturalnego) –13 miesięcy od dnia podpisania umowy,
– dla drugiej części (uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu linii i połączeń z CMK, uszczegółowienie analiz, opracowanie raportu oddziaływania na środowisko, opracowanie wniosku o uwarunkowaniach środowiskowych, sporządzenie dokumentu obejmującego analizę kosztów i korzyści oraz opracowanie opisów przedmiotów zamówienia dla wyboru wykonawców kolejnych etapów przygotowania do budowy linii dużych prędkości) –27 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Przygotowanie budowy linii dużych prędkości, w tym studium wykonalności, jest finansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, z wykorzystaniem środków z Funduszu Spójności i z budżetu państwa. Łącznie na wszystkie zadania związane z przygotowaniem budowy linii KDP przeznaczono kwotę 290,98 mln zł. Inne zadania związane z tym projektem to m.in. wykonanie studiów wykonalności dla przygotowania węzłów kolejowych Poznań, Wrocław, Łódź, Warszawa (w trakcie prac) dla kolei dużych prędkości, szczegółowa realizacja standardów unijnych i zapewnienie kompatybilności linii dużych prędkości z istniejącą infrastrukturą kolejową.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Linia KDP będzie pierwszą od lat 70. XX w., czyli od oddania do użytku Centralnej Magistrali Kolejowej (224 km), budową dużej linii kolejowej. Jej długość wyniesie ponad 450 km.