Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK usprawnią ruch na stacji Warszawa Zachodnia

inforail
12.08.2015 13:29

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na Koncepcję architektoniczno-funkcjonalnąinfrastruktury pasażerskiej na stacji Warszawa Zachodnia. Wykonawcaprzeprowadzi symulację ruchu, stworzy założenia komunikacyjne i przygotujezałożenia węzła przesiadkowego dla pasażerów kolei i transportu miejskiego orazużytkowników terenu Warszawy Zachodniej. Prace pozwolą zaprojektować stację ijej otoczenie, a przez to wprowadzić sprawniejsze połączenie transportukolejowego z miejskim i stworzenie wygodnego węzła przesiadkowego dlapasażerów.

Kompleksowe opracowanie obejmie rejon pomiędzy Al. PrymasaTysiąclecia, Al. Jerozolimskimi i ul. Tunelową. PLK zlecą innowacyjne w skalikraju badania. Mikrosymulacje i prognozy ruchu pasażerskiego, zostaną wykonanem.in. w oparciu o przygotowywane przez stolicę Warszawskie Badanie Ruchu.Badania posłużą stworzeniu kilku wariantów ruchu pieszego i pomogązaprojektować funkcjonalność przyległych przestrzeni. Dzięki badaniom liczbypodróżnych i kierunków ich przemieszczania, łatwiej będzie zaprojektować np.szerokość tunelu pod dworcem Warszawa Zachodnia, czy dostęp i wykorzystanielokali użytkowych.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pamiętają w tych planachtakże o rowerzystach. Specjalnie dla nich, po konsultacjach społecznych,zostaną zaproponowane odpowiednie rozwiązania. Przyszła koncepcja uwzględniatakże parking czasowy dla osób odwożących podróżnych (podobnie jak przylotniskach).

W koncepcji istotne będzie również powiązanie systemukomunikacyjnego stacji z nowym przystankiem tramwajowym pod stacją naplanowanej trasie do Wilanowa. W tymcelu niezbędne będą także konsultacje i koordynacja z podmiotami zaangażowanymiw projekt nowej Warszawy Zachodniej.

Kompleksowe podejście PLK do przebudowy Warszawy Zachodniej,przy współpracy z Miastem (w oparciu o podpisany w 2014 r list intencyjny), todążenie do stworzenia wygodnego węzła przesiadkowego, który ma posłużyćmieszkańcom i podróżnym na kilkadziesiąt najbliższych lat.

Harmonogram

Wnioski do udziału w projekcie na Koncepcję architektoniczno-funkcjonalną infrastruktury pasażerskiej nastacji Warszawa Zachodnia można składać do 20 sierpnia br.. PLK planujepodpisać umowę z wykonawcą jesienią. Od połowy przyszłego roku na baziewypracowanej koncepcji będzie powstawał projekt budowlany dla całej stacji.Pierwsze prace budowlane, które zostaną zintegrowane z modernizacją na liniiśrednicowej ruszą w 2018 roku.

Stacja Warszawa Zachodnia w ciągu doby przyjmuje najwięcejpociągów pasażerskich w kraju. Obsługuje składy w kierunki linii średnicowejprzez Warszawę Centralną, linie podmiejskie (przez Warszawę Śródmieście), WKD ilinię w kierunku Warszawy Gdańskiej.

Warszawa Zachodnia do 2023 roku przejdzie kompleksową zmianę.Pasażer oprócz dotychczasowych możliwości skorzystania z połączeńdalekobieżnych i podmiejskich będzie mógł szybko dojechać pociągami SKM dolotniska, z północy na południe Warszawy oraz z Piaseczna do Legionowa.Dostępna będzie komunikacja autobusowa dalekobieżna i tramwaj.