Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK uruchomiły w Mosinie wiadukt na linii Poznań – Wrocław

inforail
30.10.2017 11:44

Nowe, bezkolizyjneskrzyżowanie uruchomiła w poniedziałek w Mosinie (Wielkopolskie) spółka PKPPLK. Obiekt powstał w ramach modernizacji linii kolejowej Poznań – Wrocław.

Wiadukt w Mosinie to jedno z trzech dwupoziomowychskrzyżowań, które zostało wybudowane w ramach przebudowy linii E 59 międzyCzempiniem a Poznaniem. Wcześniej uruchomione zostały podobne obiekty w Łęczycyi na poznańskim Dębcu.

„Takie rozwiązania PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.systemowo wprowadzają na modernizowanych liniach. Dzięki nim istotnie podnosimypoziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Nowe wiadukty zdecydowanie ułatwiajątakże komunikację drogową w miastach” – powiedział cytowany w komunikacieprasowym Arnold Bresch z zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe.

Nowy wiadukt w Mosinie ma długość 48 m i wysokość 4,6 m, cooznacza, że przejadą pod nim nawet samochody ciężarowe.

W ramach modernizacji linii E 59 na trasie z Poznania doCzempinia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. gruntownie przebudowały tory, osiemstacji i przystanków osobowych oraz 45 obiektów inżynieryjnych. Zamontowanonową sieć trakcyjną i nowy system sterowania ruchem pociągów.

Po zakończeniu wszystkich prac, pociągi osobowe będą mogłyjechać z prędkością do 160 km/h, co skróci czas przejazdu z Poznania doCzempinia do 35 minut. Finał prac zaplanowano na koniec listopada 2017 r.

Inwestycja w Mosinie została realizowana w ramach projektu”Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap III,odcinek Czempiń – Poznań” (Faza II). Jego koszt to około 428,2 mln zł, z czegook. 320,8 mln zł stanowią środki z Funduszu Spójności w ramach ProgramuOperacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Koszt całej modernizacji odcinka Poznań – Czempiń (Faza I iII) to ok. 808,9 mln zł, z czego przeszło 586,6 mln zł stanowią funduszeunijne.