PKP PLK unieważniły przetarg na łącznicę w Chabówce i linię do Zakopanego
PKP PLK unieważniłyprzetarg dotyczący zaprojektowania i wykonania odcinka linii kolejowejChabówka-Zakopane oraz łącznicy w Chabówce – podało ZUE w komunikacie.
Giełdowa spółka złożyła najkorzystniejszą ofertę w tymprzetargu, jej wartość wynosiła 330,1 mln zł netto.
„Zamawiający unieważnienie przetargu uzasadnia omyłkąrachunkową zamawiającego w ocenie ofert złożonych w przetargu, w jednym zkryteriów oceny ofert tj. kryterium ceny, co w konsekwencji w oceniezamawiającego uniemożliwiło kontynuowanie przetargu” – podało ZUE wkomunikacie.
Inwestycja miała być realizowana w trybie „projektuj ibuduj” i finansowana ze środków budżetowych.
Zakres prac miał objąć m.in. kompleksową wymianę ponad 44 kmtorów oraz przebudowę 107 obiektów inżynieryjnych, w tym 18 mostów i pięciuwiaduktów kolejowych. Zmodernizowane miały zostać urządzenia sterowania, atakże 62 przejazdy kolejowo-drogowe. Przy 23 z nich miały zostać zamontowanedodatkowe urządzenia zabezpieczające.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jednym z ważniejszych elementów przedsięwzięcia byłobyzaprojektowanie i wybudowanie łącznicy kolejowej w Chabówce, dzięki którejpociągi nie będą musiały zmieniać kierunku jazdy. Takie rozwiązanie – łącznie zinnymi realizowanymi projektami – skrócić miało podróż pociągiem z Krakowa doZakopanego o ok. 1 godz. 15 min. Obecnie trwa ona ok. 3,5 godz. W ramachzadania powstać miał też nowy, dodatkowy przystanek w Chabówce. Przebudowanebyłyby perony na 12 stacjach i przystankach: Raba Wyżna, Sieniawa, Lasek,Szaflary, Biały Dunajec, Nowy Targ, Poronin, Zakopane, Chabówka, RokicinyPodhalańskie, Pyzówka, Szaflary Wieś. Przebudowa kładki dla pieszych w NowymTargu zapewnić miała wygodniejsze i bezpieczniejsze dojście do pociągów. Narazie z planów tych zostały tylko … plany.
„