PKP PLK: Szybiej z Kluczborka do Ostrzeszowa

inforail
16.03.2015 14:09

Od września o 20 minut skróci się podróż z Kluczborka do Ostrzeszowa. Odnowione perony na 9 stacjach i przystankach, zapewnią lepszy komfort obsługi podróżnych. To efekt prowadzonej przez PLK rewitalizacji 60 km linii kolejowej. Nowe, funkcjonalne perony z wiatami i elementami małej architektury podniosą komfort obsługi podróżnych na stacjach w Kluczborku, Krzywiźnie, Byczynie, Kostowie, Łęce Opatowskiej, Słupi, Kępnie, Domaninie oraz Ostrzeszowie. Zostaną podwyższone, co zdecydowanie ułatwi wsiadanie do pociągów. Obiekty są też dostosowywane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej – powstają pochylnie, a poręcze i wypukłe pasy bezpieczeństwa dodatkowo ułatwią obsługę. Do końca lutego wymieniono ponad 50 km torów i 28 rozjazdów, naprawiono też 30 obiektów inżynieryjnych. Trwają prace przy budowie peronów. Obecnie prace toczą się na odcinku z Kluczborka do Krzywizny, gdzie kolejarze wymieniają tor. W Krzywiźnie, Kluczborku, Byczynie i Kostowie wymieniane są rozjazdy kolejowe –ważne elementy linii, które pozwalają na przejazd pociągu z jednego toru na drugi i wpływają na bezpieczną jazdę. Nowe tory pozwolą rozpędzić się do 120 km/h. Dzięki nim składy pojadą też ciszej. Rewitalizacja 60 km linii kolejowej nr 272 na odcinku z Kluczborka do Ostrzeszowa rozpoczęła się w 2014 r. i potrwa do sierpnia br. Rewitalizacja to odtworzenie pierwotnych parametrów linii, np. związanych z dopuszczalną prędkością, które zostały utracone podczas długoletniej eksploatacji. Jest mniej skomplikowana i czasochłonna niż modernizacja, m.in. nie wymaga długich procedur administracyjnych i dokumentacji projektowej, dzięki czemu szybko i sprawnie osiągane są lepsze warunki jazdy pociągów. Rewitalizacja odcinka pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem to jedno z zadań, które poprawią podróż pomiędzy Katowicami a Poznaniem. Prace zlecone przez PLK trwają także na odcinkach z Kalet do Kluczborka, Kalet do Strzebinia, pomiędzy Bytomiem Północ a Tarnowskimi Górami oraz między Ostrzeszowem i Ostrowem Wielkopolskim. Realizacja tych projektów usprawni komunikację pasażerską oraz towarową między Śląskiem i Wielkopolską. Dla podróżnych oznacza to skrócenie przejazdu z Katowic do Poznania o 1,5 godziny. Liczby inwestycji Kluczbork – Ostrzeszów: 86 km nowych torów 62 nowe rozjazdy 36 odnowionych przejazdów 12 odnowionych peronów