Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK: Szybciej koleją z Koluszek do Częstochowy

inforail
18.03.2014 13:51

Podróżni na rewitalizowanej trasie mogą korzystać już 8 odnowionych peronów. W sumie zaplanowano przebudowę 43 peronów. Wszystkie z nich będą dostosowane do potrzeb osób o niepełnosprawnych starszych czy rodziców z dziećmi w wózkach. Pojawią się na nich wiaty, gabloty na rozkłady, oświetlenie i inne elementy małej architektury.
Siedem przebudowanych peronów to niejedyne efekty dotychczas przeprowadzonych prac. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wymieniły już tor na szlaku Radomsko –Widzów Teklinów, Kłomnice –Częstochowa oraz stacji Koluszki. Zakończono także wymianę sieci trakcyjnej między Rudnikami a Częstochowa. Na siedmiu stacjach jest już 28 nowych rozjazdów –Koluszki, Rokiciny, Baby, Radomsko, Widzów Teklinów, Rudniki, Wyczerpy. Rozpoczęły się kolejne prace na szlaku Baby –Piotrków Trybunalski oraz na stacji Piotrków Trybunalski, a także na drugim torze na odcinkach: Rudniki –Kłomnice, Gomunice –Gorzkowice, Widzów Teklinów –Radomsko.
W sumie projekt zakłada m.in. wymianę torów o długości około 160 km, naprawę sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, remont przejazdów kolejowych oraz peronów. Na rewitalizowanym odcinku zostanie wyremontowanych także 30 mostów, 15 przepustów, 5 wiaduktów oraz 1 mur oporowy. Wszystkie prace powinny zakończyć się w kwietniu przyszłego roku.
Linia kolejowa nr 1 Warszawa –Katowice ma ogromne znaczenie dla połączenia komunikacyjnego aż trzech województw: mazowieckiego, łódzkiego oraz śląskiego. Dlatego jest to jeden z kluczowych projektów realizowanych obecnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Po jego zakończeniu podróż z Koluszek do Częstochowy skróci się o około 30 minut.
Koszt realizacji projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 1 na odcinku Koluszki –Częstochowa”wyniesie ponad 535 mln złotych netto, z czego 416,2 mln złotych netto będzie pochodzić z dofinansowania Unii Europejskiej.