PKP PLK pytają marszałka kujawsko-pomorskiego: Dla kogo ten peron?
PKP PLK ustosunkowały się do stanowiska Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego. Zaskakuje stawiane tam pytanie dla kogo ten peron?
Rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec twierdzi, że wypowiedzi Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego wprowadzają w błąd mieszkańców regionu oraz podważają ich zaufanie do sprawnego wykorzystania transportu kolejowego w regionie i w Polsce.
Linia 209
Stanowisko PKP PLK zostało przedstawione w sprawie połączenia kolejowego na linii nr 209 Chełmża – Bydgoszcz. Spółka twierdzi, że nieprawdziwe jest stwierdzenie o złym stanie linii Chełmża – Bydgoszcz i braku planów modernizacyjnych. Linia kolejowa na trasie Chełmża – Bydgoszcz Wschód (linia kolejowa nr 209) zapewnia sprawne podróże. Jest bezpieczna i gwarantuje dobre przewozy pasażerskie z prędkością od 60 do 80 km/h. Na linii dla podróżnych dostępnych jest 12 przystanków i stacji.
PKP PLK podają, że samorząd województwa pomija w procedowanej obecnie „Strategii rozwoju województwa kujawsko-pomorskiego do 2030 roku - Strategia Przyspieszenia 2030+.” rozwój kolei i nie zgłosił potrzeby modernizacji linii 209. Samorząd nie chce tworzenia dla mieszkańców województwa dobrych warunków podróży.
Dalej Spółka wskazuje, że nieprawdziwa jest Informacja o likwidacji stacji Dąbrowa Chełmińska. Na linii 209 na odcinku Chełmża – Unisław – Bydgoszcz Wschód znajdują się trzy stacje kolejowe. W miejscowości Dąbrowa Chełmińska od 2008 r na wniosek samorządu działa przystanek. Marszałek
Dla kogo peron?
Piotr Całbecki nie wnioskował o przywrócenie obsługi w Dąbrowie Chełmińskiej stacji kolejowej. Przeciwnie, w 2020 r. Marszałek wystąpił do Ministra Infrastruktury z inicjatywą budowy nowego przystanku / peronu w odległości ok. 1 km od istniejącego przystanku, na nieczynnej stacji Dabrowa Chełmińska. Dla kogo Marszałek zamierza budować peron, skoro likwiduje przewozy pasażerskie? – pyta Mirosław Siemieniec. Wydaje się jednak, że pytanie to jest trochę nie na miejscu. Nie jest to chyba rola PKP PLK.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dalej rzecznik prasowy komentuje, iż nierozważne jest ograniczenie kolejowych przewozów pasażerskich w województwie kujawsko-pomorskim. Zaproponowana przez Marszałka alternatywa, w postaci transportu autobusowego, nie jest korzystnym rozwiązaniem. Mieszkańcy regionu utkną w gigantycznych korkach, na ulicach Bydgoszczy, w związku z awarią tzw. wiaduktów warszawskich. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na bieżąco zapewniają utrzymanie linii i gwarantują zgodne z rozkładem, bezpieczne podróże.
Jutro mamy poznać dalsze szczegóły, które przedstawi Urząd Marszałkowski. Czekamy zwłaszcza na doniesienia dotyczące umów z operatorami.
Stanowisko Urzędu Marszałkowskiego znajdziecie tutaj: https://transinfo.pl/inforail/kujawsko-pomorskie-zawiesza-polaczenia-zly-stan-infrastruktury-i-autobusy/ .