Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK pytają marszałka kujawsko-pomorskiego: Dla kogo ten peron?

inforail
11.12.2020 09:45

PKP PLK ustosunkowały się do stanowiska Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego. Zaskakuje stawiane tam pytanie dla kogo ten peron?

Rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec twierdzi, że wypowiedzi Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego wprowadzają w błąd mieszkańców regionu oraz podważają ich zaufanie do sprawnego wykorzystania transportu kolejowego w regionie i w Polsce.

Linia 209

Stanowisko PKP PLK zostało przedstawione w sprawie połączenia kolejowego na linii nr 209 Chełmża – Bydgoszcz. Spółka twierdzi, że nieprawdziwe jest stwierdzenie o złym stanie linii Chełmża – Bydgoszcz i braku planów modernizacyjnych. Linia kolejowa na trasie Chełmża – Bydgoszcz Wschód (linia kolejowa nr 209) zapewnia sprawne podróże. Jest bezpieczna i gwarantuje dobre przewozy pasażerskie z prędkością od 60 do 80 km/h. Na linii dla podróżnych dostępnych jest 12 przystanków i stacji.

PKP PLK podają, że samorząd województwa pomija w procedowanej obecnie „Strategii rozwoju województwa kujawsko-pomorskiego do 2030 roku - Strategia Przyspieszenia 2030+.” rozwój kolei i nie zgłosił potrzeby modernizacji linii 209. Samorząd nie chce tworzenia dla mieszkańców województwa dobrych warunków podróży.

Dalej Spółka wskazuje, że nieprawdziwa jest Informacja o likwidacji stacji Dąbrowa Chełmińska. Na linii 209 na odcinku Chełmża – Unisław – Bydgoszcz Wschód znajdują się trzy stacje kolejowe. W miejscowości Dąbrowa Chełmińska od 2008 r na wniosek samorządu działa przystanek. Marszałek

Dla kogo peron?

Piotr Całbecki nie wnioskował o przywrócenie obsługi w  Dąbrowie Chełmińskiej stacji kolejowej. Przeciwnie, w 2020 r. Marszałek wystąpił do Ministra Infrastruktury z inicjatywą budowy nowego przystanku / peronu w odległości ok. 1 km od istniejącego przystanku, na nieczynnej stacji Dabrowa Chełmińska. Dla kogo Marszałek zamierza budować peron, skoro likwiduje przewozy pasażerskie? – pyta Mirosław Siemieniec. Wydaje się jednak, że pytanie to jest trochę nie na miejscu. Nie jest to chyba rola PKP PLK.

Dalej rzecznik prasowy komentuje, iż nierozważne jest ograniczenie kolejowych przewozów pasażerskich w województwie kujawsko-pomorskim. Zaproponowana przez Marszałka alternatywa, w postaci transportu autobusowego, nie jest korzystnym rozwiązaniem. Mieszkańcy regionu utkną w gigantycznych korkach, na ulicach Bydgoszczy, w związku z awarią tzw. wiaduktów warszawskich. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na bieżąco zapewniają utrzymanie linii i gwarantują zgodne z rozkładem, bezpieczne podróże.

Jutro mamy poznać dalsze szczegóły, które przedstawi Urząd Marszałkowski. Czekamy zwłaszcza na doniesienia dotyczące umów z operatorami.

Stanowisko Urzędu Marszałkowskiego znajdziecie tutaj: https://transinfo.pl/inforail/kujawsko-pomorskie-zawiesza-polaczenia-zly-stan-infrastruktury-i-autobusy/ .