PKP PLK przygotowują modernizację stacji Przeworsk i Jarosław

inforail
12.02.2016 11:02

PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują stacje Przeworsk iJarosław. Spółka ogłosiła właśnie przetarg na wykonanie tych prac. 

Szacunkowa wartość zamówienia bez VAT to 14 035 000 PLN. Prace są realizowane w ramach zadania ?Modernizacja linii kolejowej nr 91 Kraków Główny Osobowy -Medyka i linii nr 92 Przemyśl-Medyka, odcinek Rzeszów-granica państwa?.

Oferty w przetargu można składać do 23 marca 2016 roku, zaś prace powinny zostać zrealizowane w okresie od 29 kwietnia 2016 roku do 12 czerwca 2017 roku. Kryteria wyboru stanowią: cena ? 95% oraz okres gwarancji ? 5%.

Zamówieniezostało podzielone na dwa zadania:

Zadanie nr 1obejmuje wykonanie robót budowlanych wstacji Przeworsk, na podstawie opracowanej dokumentacji wraz z obsługągeodezyjną w zakresie niezbędnym dla właściwego wykonania robót:
1.Kompleksowa wymiana nawierzchni torowej w stacji Przeworsk na tor bezstykowy napodkładach strunobetonowych z przytwierdzeniem sprężystym, mechaniczneoczyszczanie podsypki tłuczniowej, wyrównanie międzytorzy torów nr 1-3; 1-2;2-4; 4-6; 6-8 klińcem, regulacja toru w planie i profilu, naniesienie punktówstałych toru bezstykowego (wraz z dokumentacją toru bezstykowego), sprawdzeniei regulacja sieci trakcyjnej.
a) Tor nr1 od km 194,190 do km 195,044;
b) Tor nr2 od km 194,160 do km 195,093.
2.Wymiana istniejących znaków kilo i hektometrowych oraz wskaźników związanych zosygnalizowaniem toru w km 194,00 do km 195,200.
3.Wymiana styków klejono sprężonych w torze, na długości odcinka wymianynawierzchni.
4.Regulacja w planie toru nr 4 w związku z przebudową peronu nr 3 wraz zmechanicznym oczyszczaniem podsypki między rozjazdami nr 23 i 52 ? 890 m. (pofizycznej likwidacji rozjazdu nr 51) oraz ciągła wymianą podkładów drewnianychna strunobetonowe na długości 860 m.
5.Oczyszczenie rowów ziemnych.
6.Odnowienie obiektu inżynieryjnego w km 196,490 ? wiadukt masywny.
7.Odnowienie obiektu inżynieryjnego w km 194,415 (przejście pod torami) zprzystosowaniem dojścia na peron i do budynku dworca dla osóbniepełnosprawnych. Oprawy oświetleniowe w przejściu należy wymienić na ledowe-wandaloodporne.
8.Przebudowa obiektu inżynieryjnego w km 195,052 ? przepust.
9.Przebudowa peronu nr 2 i 3 w stacji Przeworsk z zabudową małej architektury,wyposażeniem, odwodnieniem i wymianą oświetlenia oraz przystosowaniem dlaobsługi osób niepełnosprawnych.
10.Budowa kanalizacji kablowej peronowej w konfiguracji umożliwiającejpoprowadzenie mediów transmisyjnych dedykowanych Systemowi DynamicznejInformacji pasażerskiej (SDIP) wzdłuż peronów, pomiędzy nimi wraz z dojściem dowszystkich obiektów obsługi pasażerskiej ( np. budynek dworca) z możliwościąwłączenia do istniejącego ciągu instalacji własności PKPU. Budowę siecizasilania: wind, przepompowni, oświetlenia przejścia podziemnego, oświetleniaperonu.
11.Wymiana nawierzchni i oświetlenia na przejeździe kat. ?A? w km 195,096.
12.Budowa okablowania dla urządzeń SDIP ( instalacje nagłaśniające, zegarowe,tablice informacyjne) wraz z instalacją urządzeń końcowych. Instalacjęnagłośnieniową należy włączyć do istniejącego w systemie DGT IP-R wzmacniacza,zainstalowanego na ND Przeworsk. System znajduje się w okresie gwarancyjnym, awięc włączenia należy dokonać w porozumieniu z gwarantem (DGT Gdańsk).
13.Wymiana liny nośnej i drutu jezdnego.
14.Wykonanie uszynienia elementów stalowych.
15.Demontaż przytorowych urządzeń srk ( SHP, linki do urządzeń srk) oraz montażnowych urządzeń po wykonanych robotach;
16.Demontaż uszynień słupów trakcyjnych i przytorowych urządzeń srk oraz ponownymontaż po robotach z zastosowaniem zacisków szynowych 40-5680-2. Należy przewidziećzabudowę 100 % nowych uszynień.
17.Demontaż kozła oporowego pomiędzy torami 1 i 2 oraz częściowo jużzdemontowanego toru pomiędzy torami 4 i 6.
18.Demontaż rozjazdu nr 51 i zabudowanie wstawki prostej.
19.Wykonawca wykona na własny koszt i przedstawi do zatwierdzenia Inspektorowinadzoru projekt zabezpieczenia toru czynnego w miejscu remontu obiektówinżynieryjnych. Koszt wykonania zabezpieczenia toru czynnego wedługzatwierdzonego projektu ponosi Wykonawca.
20.Uzyskanie oceny zgodności każdego podsystemu objętego zakresem zamówienia.
21.Opracowanie dokumentacji powykonawczej.
22.Opracowanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej zaklauzulowanej w PKP S.A.Zakładzie Gospodarowania Nieruchomościami w Krakowie Kolejowym OśrodkuDokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Krakowie.
Zadanienr 2 obejmuje natomiast wykonanie niezbędnej dokumentacji projektowejoraz wykonanie na jej podstawie następujących robót budowlanych w stacjiJarosław związanych z przebudową peronu nr 1:

1. Wykonaniedokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym dla właściwego wykonania poniższegozakresu robót w branżach: budowlanej, energetycznej, torowej, teletechnicznej,srk oraz pozyskanie decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacjiponiższych robót.
2.Przebudowa peronu nr 1 w stacji Jarosław:
a) Branżabudowlana:
? Dokonaćrozbiórki peronu na długości 400 m w km 209,200 do km 209,600.
? Peronwykonać o długości 280 m w miejsce istniejącego peronu nr 1 zgodnie zprzepisami i normami obowiązującymi na PKP PLK S.A.
?Wyposażenie peronu ? ławki metalowe przytwierdzone do nawierzchni peronu, koszemetalowe, podświetlana gablota informacyjna na rozkład jazdy z nazwą stacji nagórze gabloty ? okno gabloty otwierane na bok, piktogramy, tablice informacyjnezgodne z Uchwałą nr 414/2013 Zarządu PKP PLK S.A. z 14.5.2013.
? Wykonaćwygrodzenia peronu.
b) Branżaenergetyki:
? Budowaoświetlenia na słupach kompozytowych 8m z oprawami ledowymi.
?Przewidzieć sterowanie oświetleniem peronu z budynku nastawni dysponującej.
c) Branżaautomatyki i teletechniki:
? Wymianapodstawy semafora G2 w km 209,240 oraz jego przeniesienie poza pasbezpieczeństwa.
? Budowakanalizacji kablowej peronowej w konfiguracji umożliwiającej poprowadzeniemediów transmisyjnych dedykowanych Systemowi Dynamicznej Informacjipasażerskiej (SDIP) wzdłuż peronów, pomiędzy nimi wraz z dojściem do wszystkichobiektów obsługi pasażerskiej ( np. budynek dworca) z możliwością włączenia doistniejącego ciągu instalacji własności PKPU.
? Kablowakanalizacja teletechniczna powinna łączyć się z kanalizacją na peronie nr 2 ibudynkiem dworca.
? Budowaokablowania dla urządzeń SDIP ( instalacje nagłaśniające, zegarowe, tabliceinformacyjne) wraz z instalacją urządzeń końcowych. Instalację nagłośnieniowąnależy włączyć do istniejącego w systemie DGT IP-R wzmacniacza, zainstalowanegona ND Jarosław. System znajduje się w okresie gwarancyjnym, a więc włączenianależy dokonać w porozumieniu z gwarantem (DGT Gdańsk).Demontaż przytorowychurządzeń srk ( SHP, linki do urządzeń srk) oraz montaż nowych urządzeń powykonanych robotach;
?Demontaż uszynień słupów trakcyjnych i przytorowych urządzeń srk oraz ponownymontaż po robotach z zastosowaniem zacisków szynowych 40-5680-2. Należyprzewidzieć zabudowę 100 % nowych uszynień.
d) Branżatorowa:
?Regulacja toru nr 4 w planie i profilu wraz z oczyszczeniem podsypki na całejjego długości i wymianą podkładów drewnianych na strunobetonowe ( dlaujednolicenia typu nawierzchni) w związku z przebudową peronu nr 1..
?Wyrównanie międzytorza toru nr 2 i 4 klińcem.
3.Opracowanie dokumentacji powykonawczej.
4.Opracowanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej zaklauzulowanej w PKP S.A.Zakładzie Gospodarowania Nieruchomościami w Krakowie Kolejowym OśrodkuDokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Krakowie.