PKP PLK podsumowują prace na `Wiedence`
Za ponad 3 mld zł PKPPolskie Linie Kolejowe S.A. odmłodziły i unowocześniły trasę, która obsługujem.in. szybkie połączenia z Warszawy do Koluszek, Łodzi, Częstochowy, Sosnowca,Katowic, Wrocławia.
Pasażerowie zyskali krótsze i bezpieczniejsze podróże,lepszą obsługę na stacjach i przystankach. Stara Wiedenka zapewnia szybkie isprawne połączenia pasażerskie oraz przewóz towarów.
?Wiedenka? – historyczna linia kolejowa, od której zaczynałasię polska kolej, obsługuje dzisiaj najszybsze pociągi. 14 czerwca 1845 r.dokonano uroczystego otwarcia pierwszego odcinka linii Warszawa ? Grodzisk.Później były następne odcinki, aż do Sosnowca.
Kolejne modernizacje zmieniały Wiedenkę. Dzięki pracom nalinii kolejowej z Warszawy Zachodniej do Skierniewic możliwy jest krótszy czaspodróży. Pociągi kursują z prędkością do 160 km/h. Budowa bezkolizyjnychskrzyżowań: wiaduktu w Jaktorowie i tunelu w Grodzisku Mazowieckim podniosłapoziom bezpieczeństwa i usprawniła ruch drogowy.
Na stacji Skierniewice komputery zastąpiły stare urządzeniai zapewniają około 200 pociągom bezpieczny przejazd. Do września zakończy sięmodernizacja 4 przejazdów kolejowo-drogowych. Wszystkie będą wyposażone w nowąsygnalizację, rogatki i monitoring oraz odporniejszą na degradacjęnawierzchnię.
Już w latach 2006-2008 pociągi przyśpieszyły, bo odnowionyzostał odcinek Koluszki ? Skierniewice (Miedniewice) oraz fragment liniikolejowej nr 17 Łódź Widzew ? Koluszki. Obecnie na historycznej trasie, naodcinku Warszawa ? Koluszki, wdrażany jest nowoczesny system łączności -ERTMS/ETCS poziom 2/GSM-R. Efektem jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa,sprawniejsze zarządzanie ruchem kolejowym i utrzymanie szybkiej punktualnejjazdy pociągów.
Szybciej na trasie Warszawa? Częstochowa ? Katowice
Za blisko 615 mln zł PLK podwyższyły komfort obsługipasażerów i poziom bezpieczeństwa na linii z Koluszek do Częstochowy.Pasażerowie jadą krócej i korzystają z 43 odnowionych peronów. Na trasie wyższypoziom bezpieczeństwa zapewniają zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe,mosty i wiadukty, a także nowe urządzenia sterowania.
Gotowe są również tory na trasie od Katowic do Zawiercia ?czyli ważny odcinek pozwalający na wyjazd z aglomeracji śląskiej i wjazd naCentralną Magistralę Kolejową. W 2014 roku zakończyła się modernizacja linii naodcinku Zawiercie ? Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.
Dziś pociągi kursują tą trasą z prędkością 120 km/h.Odnowione są perony w Łazach, Wiesiółce, Chruszczobrodzie, Dąbrowie GórniczejSikorce oraz Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W 2017 r. PLK planują modernizację odcinka z Zawiercia doCzęstochowy. Efektem będzie dodatkowe skrócenie czasu przejazdu z Częstochowydo Zawiercia i Katowic.
Wiedenka – podmiejska
PKP Polskie Linie kolejowe S.A. przygotowują się również domodernizacji podmiejskiej linii z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego.Zmodernizowana trasa przejmie ruch aglomeracyjny i regionalny i odciąży liniędalekobieżną z Katowic do Warszawy (nr 1). Efektem modernizacji podmiejskiej,22-kilometrowej linii Warszawa Włochy ? Grodzisk Mazowiecki będzie większaniezawodność przejazdu, lepsza obsługa pasażerów na stacjach i przystankachoraz możliwość szybszej jazdy pociągów.
Wiedenka ? trochęhistorii
?Wiedenka? była pierwszą linią kolejową na ziemiachKrólestwa Polskiego. 14 czerwca 1845 r. dokonano uroczystego otwarciapierwszego odcinka linii Warszawa ? Grodzisk. Trasa połączyła Warszawę zgranicą zaboru austriackiego (Sosnowiec Maczki). Za projekt i realizacjęodpowiadał Stanisław Wysocki, inżynier uznawany za pioniera kolejnictwapolskiego.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pamiętają o historii?Wiedenki?. Co roku od 32 lat przedstawiciele kolei spotykają się przy grobieStanisława Wysockiego ? projektanta i budowniczego Drogi ŻelaznejWarszawsko-Wiedeńskiej, by uczcić także pamięć kolejarzy związanych z budową ipracą na Wiedence. O historii i czasie teraźniejszym tego połączenia opowiadatakże wystawa zdjęć z konkursu z okazji 170 rocznicy otwarcia linii, któraznajduje się przed siedzibą spółki na ul. Targowej 74.
„