PKP PLK podpisały kolejne umowy na remonty linii do Lublina
PKP Polskie LinieKolejowe podpisały dziś (5 czerwca 2017 roku) trzecią umowę o wartości 480milionów złotych na przebudowę odcinka między Otwockiem a Pilawą.
W obecności Podsekretarza stanu w MinisterstwieInfrastruktury i Budownictwa Andrzeja Bittela podpisana została także umowa naopracowanie dokumentacji projektowej z uzyskaniem decyzji administracyjnych dlamodernizacji odcinka Warszawa – Otwock.
To ostatnia z zasadniczych umów na przebudowę linii numer 7.Koszt przebudowy odcinka pomiędzy Otwockiem a Pilawą to prawie 480 milionówzłotych. W ramach zadania realizowanego między Otwockiem a Pilawą PKP PolskieLinie Kolejowe dobudują drugi tor. Przebudowane zostaną perony na trzechstacjach i sześciu przystankach. Zmodernizowanych zostanie 26 kilometrów torówwraz z siecią trakcyjną. Wymienionych będzie 87 rozjazdów, a na 12 przejazdachkolejowo-drogowych wymienione zostaną urządzenia. Na trasie wybudowanych będzie5 nowych przejść podziemnych dla pieszych oraz 2 nowe skrzyżowania bezkolizyjnedla samochodów. Pozostałe istniejące wiadukty kolejowe zostaną przebudowane.
PKP PLK informują, że po modernizacji całego odcinka odWarszawy do Lublina pociągi na tej trasie będą mogły kursować z prędkością 160km/h. Przejazd skróci się do około 1,5 godziny. Pasażerowie skorzystają nowych,w pełni wyposażonych i dostosowanych dla niepełnosprawnych peronów. Większykomfort podróżowania zapewnią nowe wiaty, oświetlenie, ławki, system megafonowyi wyposażone w windy przejścia podziemne. Sprawny przejazd na trasie zapewniąnowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, zmodernizowane przejazdykolejowo-drogowe i nowe skrzyżowania bezkolizyjne.
Cieszę się, żepodpisaliśmy dzisiaj trzecią umowę na modernizację „siódemki”. Przebudowatej jednej z najważniejszych tras kolejowych udowadnia jak bardzo przyśpieszyłyinwestycje zawarte w Krajowym Programie Kolejowym. Dzisiaj także otworzyliśmydrugi rozdział dla lepszych połączeń na linii kolejowej z Warszawy do Lublina.Podpisanie umowy na wykonanie projektu przebudowy odcinka między Warszawą aOtwockiem to ważny krok w realizowanym procesie inwestycyjnym – powiedziałAndrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury iBudownictwa.
Dokumentacja projektowa, na opracowanie której dzisiaj takżezostała podpisana umowa, dotyczy odcinka między Warszawą a Otwockiem. Projektszczegółowo określi zakres modernizacji. Wybudowany zostanie nowy przystanekkolejowy w Warszawie, przy ul. Wiatracznej. Przebudowane zostaną perony na 11stacjach i przystankach. Na linii pojawią się 3 nowe skrzyżowania bezkolizyjne,a 5 przejazdów kolejowo-drogowych będzie zmodernizowanych. Wybudowany zostanietrzeci tor dedykowany dla pociągów dalekobieżnych. Pociągi będą jeździłyszybciej.
Przebudowa całej trasyoczekiwana jest przez mieszkańców wielu regionów. Chcemy, aby pasażerowie mogliszybko, wygodnie i bezpiecznie podróżować pomiędzy stolicami Mazowsza iLubelszczyzny – powiedział Ireneusz Merchel, Prezes PKP Polskich LiniiKolejowych S.A. Kompleksowa modernizacja to nowe możliwości dla przewozówaglomeracyjnych, regionalnych i międzyregionalnych.
Przebudowa odcinka Otwock – Pilawa obejmuje:
· 3zmodernizowane stacje i 6 przystanków;
· 12zmodernizowanych przejazdów kolejowo – drogowych;
· 26 kmdobudowanego toru i zmodernizowanie 26 km drugiego toru;
· 5 nowychprzejść podziemnych;
· 6przebudowanych wiaduktów kolejowych;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
· 2 nowe skrzyżowania bezkolizyjne;
· 87 wymienionychrozjazdów.
Całość inwestycji natrasie Lublin – Otwock to:
· 77zmodernizowanych peronów na 34 stacjach i przystankach;
· 11 nowychpodziemnych przejść dla pieszych z 16 windami;
· 355 km torówkolejowych i sieci trakcyjnej;
· 383 nowerozjazdy;
· 71przebudowanych obiektów inżynieryjnych;
· 3 noweLokalne Centra Sterowania: w Pilawie, Dęblinie i Lublinie;
· 68zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych.
„