PKP PLK: Odbudowa linii E30
PKP Polskie Linie Kolejowe chcą odbudować linię kolejową E-30. A właściwie odbudować i zmodernizować. Do wykonania będą następujące roboty:
dbudowa i modernizacja linii kolejowej E30 i C-E30 odcinek Legnica – Wrocław – Opole –szlak Opole Groszowice-Opole Wschodnie km 0,554 – 4,900 na linii kolejowej C-E30 nr 277 Opole Groszowice – Wrocław Brochów wraz z robotami towarzyszącymi, w zakresie:
—tor Nr 1 w km 0,554 –4,900 w zakresie nawierzchni torowej (w tym szyny przejściowe UIC60/S49) i podtorza wraz z odwodnieniem,
—tor Nr 2 w km 0,588 –4,900 w zakresie nawierzchni torowej (w tym szyny przejściowe UIC60/S49) i podtorza wraz z odwodnieniem,
—urządzeń SRK – Dostosowanie urządzeń na stacjach Opole Groszowice i Opole Wschodnie i na szlaku do prowadzenia ruchu pociągów na przebiegi zorganizowane z blokadą dwukierunkową po torze 1 i 2, demontaż i montaż urządzeń zewnętrznych przytorowych w każdej fazie robót i po ich zakończeniu, zabezpieczenie lub przebudowa kolizji z urządzeniami/kablami srk oraz wykonanie dokumentacji do regulaminów technicznych stacji dla każdej fazy robót – 7 egz.,
—urządzenia telekomunikacji – likwidacja kolizji z dostosowaniem urządzeń teletechnicznych do zmian w układzie torowym oraz zabezpieczenie lub przebudowa kolizji z urządzeniami/kablami teletechnicznymi,
—obiekty inżynieryjne – wykonanie ekspertyz stanu technicznego wraz z koncepcją przebudowy dla wiaduktu w km 1,137;przepustu w km 1,330;wiaduktu w km 1,419;wiaduktu w km 3,372 i przepustu w km 3,927,—Zasilanie trakcji i odbiorów nietrakcyjnych – zabezpieczenie lub przebudowa kolizji z kablami SN. Nie przewiduje się przebudowy LPN,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
—Urządzenia elektrotrakcyjne –demontaż i ponowny montaż uszynień konstrukcji wsporczych, regulacja sieci dwudrutowej jednolinowej – odcinek naprężenia;naprawa wszystkich głowic na fundamentach i konstrukcji wsporczych betonowych, przebudowa istniejących konstrukcji wsporczych bramkowych i indywidualnych stalowych na nowe wraz z wykonaniem fundamentów w km 0,540 –1,200 z przewieszeniem sieci wraz z wymianą osprzętu;montaż nowych tablic hektometrowych,
—urządzenia elektroenergetyki – zabezpieczenie lub usunięcie kolizji kabli NN,
—urządzenia ochrony przed hałasem.Zgodnie z Decyzją środowiskową należy zbudować urządzenia ochrony przed hałasem po stronie toru Nr 1 i 2 o szacunkowej długości 1,6km o wysokości 3,0 –4,0m.
Zadaniem Wykonawcy umowy w trybie „projekt i budowa” jest realizacja prac projektowych i robót budowlanych w zakresie objętym umową, uzyskanie wszystkich wymaganych pozwoleń zgodnych z polskim prawem, uzyskanie wymaganych planów zgodnie z aktualnymi polskimi regulacjami oraz pełnienie Nadzoru autorskiego podczas realizacji robót. Oferty w ogłoszonym przez PKP PLK przetargu można składać do dnia 16 kwietnia 2012 roku. Jedyne kryterium wyboru to cena.