PKP PLK o zwiększeniu bezpieczeństwa na linii Katowice – Kraków
Już dziewiąty zdziesięciu nowych wiaduktów zwiększa bezpieczeństwo w ruchu kolejowym idrogowym na modernizowanej linii Katowice – Kraków.
Kierowcy i piesi korzystają z wiaduktu wzdłuż ul.Ciężkowickiej w Balinie. Obiekt usprawnił także komunikację drogową w mieście.Prace zrealizowano w ramach inwestycji na linii Kraków – Katowicewspółfinansowanej przez UE z instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Dziewiąte z dziesięciu nowych bezkolizyjnych skrzyżowań towiadukt drogowy w Balinie wzdłuż ul. Ciężkowickiej. Na obiekcie o długości 20 mi szerokości 12 m jest jezdnia i chodnik. Przeprawa nad torami zastąpiła dawnyprzejazd kolejowo-drogowy w poziomie szyn. Zwiększyło się bezpieczeństwo nakolei. Wiadukt usprawnił komunikację drogową w mieście – skrócił czas przejazduz północnej na południową stronę torów i wyeliminował oczekiwanie naprzejeździe kolejowo–drogowym. Budowa wiaduktu drogowego w Balinie za 12 mln złnetto jest jednym z efektów inwestycji między Jaworznem Szczakową a Trzebinią wramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinkuZabrze-Katowice-Kraków, etap IIb”, którego wartość to ok. 2 mld zł netto.Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu CEF „ŁączącEuropę”. Dofinansowanie unijne wynosi 1,4 mld zł netto.
Na trasie z Katowic do Krakowa PKP Polskie Linie Kolejowezaplanowały 10 nowych dodatkowych bezkolizyjnych skrzyżowań. Poza tym 24wiadukty kolejowe i drogowe są modernizowane. Wszystkie znacząco zwiększająpoziom bezpieczeństwa i poprawiają komunikację wzdłuż linii kolejowej. Ostatninowy obiekt, wiadukt drogowy, budowany jest w Trzebini przy ul. Słowackiego.Zakończenie jest planowane w drugiej połowie 2020 roku.
Od 2019 roku na linii Katowice – Kraków na zlecenie PLKzbudowano cztery nowe wiadukty: w Jaworznie Szczakowej (ul. Bukowska), wTrzebini (ul. Daszyńskiego), w Woli Filipowskiej (ul. Białka) oraz w Krakowie(ul. Rydla).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W 2018 roku oddano wiadukt drogowy w Jaworznie, w dzielnicyPieczyska, który zastąpił przejazd w ciągu ul. Ks. Mroczka i Sobieskiego. Noweobiekty zapewniły sprawniejszą i bezpieczniejszą komunikację w Luszowicach iChrzanowie (między Balinem a Trzebinią) oraz między Ciężkowicami a Balinem.
Zakończenie wszystkich prac na linii Jaworzno Szczakowa –Kraków w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinkuZabrze-Katowice-Kraków, etap IIb” planowane jest do końca 2020 roku. (PKP PLK)
„