PKP PLK: Nowe perony w Lublinie i Lubartowie
Już w drugiej połowie września pasażerowie skorzystają z nowego peronu na stacji w Lublinie. Wyposażony w nowe ławki, oświetlenie, nagłośnienie i gabloty na rozkłady jazdy ułatwi obsługę podróżnych. Usprawni również ruch pociągów z kierunków Parczewa, Lubartowa, lotniska Świdnik oraz z Chełma i Zamościa.
To nie wszystkie prace, które usprawnią ruch kolejowy w województwie lubelskim –w lutym 2015 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A zakończą remont na linii pomiędzy Lubartowem a Szczekarkowem, dzięki któremu pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h.
Nowy peron w Lublinie zwiększy przepustowość stacji i pozwoli przygotować korzystniejszy dla pasażerów rozkład jazdy szynobusów obsługujących aglomerację. Większość prac została już wykonana. Wykonawca obecnie rozwiesza sieć trakcyjną i trwają roboty wykończeniowe. Podróżni będą mogli korzystać z peronu już w drugiej połowie września.
Budowa nowego peronu na stacji w Lublinie jest kluczowa m. in. dla wykorzystania trasy Lubartów –Parczew. Jej standard poprawiają intensywne prace inwestycyjne. Obecnie w okolicach Lubartowa wykonawca m.in. wymienia tory i remontuje obiekty inżynieryjne. Kontynuowana jest budowa nowych peronów na stacjach Lubartów Słowackiego oraz Lubartów Lipowa. Zamontowane zostaną na nich nowe wiaty, system nagłośnienia, monitoring.
W Lubartowie modernizowany jest także przejazd kolejowy w ciągu ulicy Lipowej, a na stacji rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Ponadto na trasie remontowany jest most w Szczekarkowie nad rzeką Wieprz.
Prace na odcinku Parczew –Szczekarków –Lubartów są kontynuacją modernizacji linii nr 30 Lublin Północny – Łuków. Efektem będzie osiągnięcie maksymalnych możliwości technicznych. Pociągi pasażerskie przyśpieszą do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h.
Wszystkie prace na odcinku Parczew –Szczekarków – Lubartów finansowane z regionalnego programu operacyjnego dla województwa lubelskiego zakończą się w lutym 2015 r.