PKP PLK modernizują tunel na trasie Wrocław – Jelenia Góra; mamy ZKA
W niedzielę, 12 marca 2023 roku, rozpoczęła się przebudowa tunelu kolejowego w Trzcińsku na trasie kolejowej pomiędzy Wrocławiem a Jelenią Górą.
Wprowadzona została autobusowa komunikacja zastępcza na czas remontu.
300 m tunelu do remontu
Modernizacja będzie kosztować 85 mln zł. PKP PLK poinformowały w komunikacie, że prace obejmą gruntowne odnowienie ok. 300 m tunelu. Rozebrana zostanie kamienna obudowa obiektu, którą zastąpi mocniejsza i bardziej wytrzymała żelbetowa konstrukcja. Wyremontowane zostaną ściany oporowe wraz z odwodnieniem.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Sprawne przejazdy na lata zapewni wymiana torów i sieci trakcyjnej. Głównym efektem prac - obok odnowienia i wzmocnienia konstrukcji tunelu koło Trzcińska – będzie powiększenie skrajni obiektu i zwiększenie możliwości organizacji połączeń kolejowych. Tunel umożliwi równoczesny przejazd pociągów po dwóch torach. Obecnie, ze względu na obowiązujące przepisy, taka organizacja ruchu nie jest możliwa” - czytamy w komunikacie.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na inwestycję blisko 85 mln zł (netto).
Tunel trzciński to trzystumetrowy obiekt z połowy XIX wieku. Obiekt, wykorzystywany w ruchu pasażerskim i towarowym m.in. do obsługi kopalni odkrywkowych, znajduje się pod wzniesieniem Góry Tunelowej na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów, w pobliżu Trzcińska, na linii Wrocław – Jelenia Góra (linia kolejowa nr 274). Linia prowadząca m.in. przez Wałbrzych zapewnia dobre codzienne i okazjonalne podróże koleją. W ostatnich latach, dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., skrócił się czas przejazdu.(PAP)