PKP PLK mają problemy na linii Otwock – Lublin

inforail
08.09.2017 06:51

Prezes PKP PLKIreneusz Merchel przyznał w rozmowie z PAP, że spółka jest w dość trudnejsytuacji w związku z odwołaniami od wyników przetargu na roboty związane zmodernizacją systemów sterowania na linii Otwock – Lublin.

Prezes powiedział, że postępowanie przetargowe zostałoogłoszone na modernizację tej linii jeszcze w 2015 roku, podczas gdy taknaprawdę dokumentacji jeszcze nie było. Na początku 2016 ówczesny zarząd podjąłdecyzję o modernizacji tej linii przy podziale na osiem przetargów. Trzydotyczyły robót torowych, czwarte zadanie dotyczyło automatyki i sterowania nacałym odcinku, cztery pozostałe zadania były mniejsze o niewielkiej wartościprojektowej.

„Przetarg został rozstrzygnięty na wiosnę tego roku,zostały podpisane umowy na realizację robót torowych, natomiast na wykonanierobót automatyki umowa nie została podpisana. Dokonano wyboru jednej firmy, alew wyniku odwołań Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) uznała odwołanie za zasadne.Wtedy dokonano wyboru innej firmy. Jednak firma, której oferta zostałaodrzucona, odwołała się do KIO. Ta jednak odrzucała je z powodu niedopełnieniaformalności, wzywając do ich uzupełnienia. Kolejne odwołania znowu wymagająuzupełnienia, co powoduje, że przetarg nie może zostać zakończony” -wyjaśnił Merchel.

„Z tego powodu, że nie ma wykonawcy od robót automatykijesteśmy w sytuacji bardzo trudnej. Żeby nie wstrzymywać całej inwestycji, nazasadach dozwolonych prawem, dokonujemy demontażu starych urządzeń automatyki,ale niestety nie możemy montować nowych” – dodał.

Prezes przyznał, że spółka rozmawia z potencjalnym wykonawcą,który twierdzi, że jeśli wkrótce zacznie prace to jeszcze jest szansa, że zdążyw terminie. Zaznaczył, że mimo trudnej sytuacji, PKP PLK robią wszystko co jestzgodne z prawem, żeby problem rozwiązać.