PKP PLK: Linia średnicowa nie jest z gumy
Warszawska liniaśrednicowa nie jest z gumy – powiedział szef PKP PLK Ireneusz Merchel. Stąddecyzja o odbudowie stacji Warszawa Główna, pisaliśmy o tym jakiś czas temu wInfoRail.pl.
Zakładamy, że ruch kolejowy będzie wzrastał. Na średnicy niema możliwości dobudowania dodatkowych torów – stwierdził Merchel. Stąd też reaktywacjaWarszawy Głównej, która ma służyć pasażerom nie tylko w czasie remontu średnicy,do 2024 roku, ale także po jego zakończeniu.
Nasze założenie jest takie, że cześć pociągów może kończyćbieg na stacji Warszawa Główna – dodał Merchel. A to wiąże się z niewjeżdżaniemna średnicę. Chodzi tu o składy jadące z kierunku Radomia czy Skierniewic.Mimo, że przepustowość linii średnicowej zostanie poprawiona, zwiększy się teżprędkość pociągów, przy wzrastającym ruchu, nie ma możliwości trasowaniawszystkich połączeń przez średnicę.
Ireneusz Merchel zachwalał zatem zalety stacji WarszawaGłówna. To Ochota, prawie centrum – mówił. Blisko jest stacja metra, są teżdogodne przesiadki – dodał. Czy pasażerowie przekonają się do nowej koncepcji.W czasie remontu linii średnicowej nie będą mieli wyboru. A potem?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„