PKP PLK będą współpracować z DB Netz
PKP Polskie LinieKolejowe S.A. i DB Netz na InnoTrans w Berlinie podpisały umowęinfrastrukturalną o współpracy. Efekt porozumienia to ułatwienie przejazdupociągów na granicy, pełna koordynacja działań zarządców infrastruktury,jednolita informacja dla przewoźników.
Zarządy DB Netz AG i PKP PLK S.A. podpisały dokument 20września br. podczas InnoTrans w Berlinie. Zarządcy infrastruktury sąsiednichkrajów określili współpracę i zakres odpowiedzialności w obszarze eksploatacjiinfrastruktury na przygranicznych odcinkach wykorzystywanych w polsko-niemieckimruchu granicznym. Głównym założeniem umowy są m.in. jednolite zasady zabudowy iutrzymania urządzeń przygranicznej infrastruktury kolejowej, a także planowaniei przygotowanie inwestycji. Umowa reguluje też zasady prowadzenia ruchu oraz przydzielaniatras.
– Konstruktywna współpraca naszych zarządców infrastrukturykolejowej ma już długą tradycję. Dzięki nowej umowie kierunkujemy dalszedziałania na bezpieczeństwo i jakość ruchu kolejowego pomiędzy Polską aNiemcami – podkreśla dr. Thomas Schaffer,członek Zarządu ds. Eksploatacji i Rozkładów Jazdy DB Netz AG.
Nowa umowa infrastrukturalna dotyczy odcinków Löcknitz ?Szczecin, Tantow ? Szczecin, Küstrin/Kietz ? Kostrzyn, Frankfurt (Oder) ?Rzepin, Guben ? Gubin, Forst (Lausitz) ?Tuplice, Horka Gbf ? Węgliniec, Görlitz ? Zgorzelec i Hagenwerder ? KrzewinaZgorzelecka ? Zittau.
– Prawie od dziesięciu lat, współpraca między naszymikrajami ma ogromne znaczenie dla poprawy i rozwoju infrastruktury orazprzewozów kolejowych. Podejmowane przez obie spółki działania są zgodne zpolityką państw i skoordynowane pomiędzy zarządcami infrastruktury kolejowej ?mówi Andrzej Pawłowski, członek Zarządu PKP PLK S.A. ds. Eksploatacji.
Zasady współpracy zostały określone przez umowę pomiędzyRepubliką Federalną Niemiec i Rzeczpospolitą Polską z dnia 14 listopada 2012 r.o współpracy w dziedzinie komunikacji kolejowej przez polsko-niemiecką granicępaństwową.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Od prawie 10 lat wspólna Grupa Infrastrukturalna DB Netz AGi PKP PLK S.A. wspiera rozbudowę granicznej infrastruktury kolejowej. Dziękitemu wdrożono wiele projektów, m.in. budowę mostu kolejowego w Frankfurcie nadOdrą i przeprowadzenie prac utrzymaniowo-naprawczych na moście kolejowympomiędzy stacjami Goerlitz i Zgorzelec. Ponadto przeprowadzono renowację iwyposażenie w nowoczesne systemy bezpieczeństwa linii Pasewalk ? Löcknitz,Berlin-Kietz/Kostrzyn, Guben ? Czerwiensk, Cottbus ? Forst i Węgliniec ? Wrocław.Planowane działania to rozbudowa i elektryfikacja odcinka Angermünde ? Szczecini Hoyerswerda ?Horka ? Węgliniec oraz modernizacja mostu na Odrze pomiędzyKietz/Kostrzyn.
„