TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|PKP Intercity zdradzają szczegóły połączeń autobusowych na linii łódzkiej
PKP Intercity zdradzają szczegóły połączeń autobusowych na linii łódzkiej
inforail
27.08.2014 13:15
PKP Intercity zdradzają szczegóły połączeń autobusowych na linii łódzkiej
1 września br. wejdzie w życie korekta rozkładu jazdy. Zarządca infrastruktury kontynuuje prace modernizacyjne na linii łódzkiej, dzięki którym w 2015 roku czas przejazdu skróci się do 70 minut. Ruch pociągów zostanie dostosowany do kolejnego etapu inwestycji, a PKP Intercity uzupełni siatkę połączeń o dodatkowe autobusy kursujące pomiędzy Skierniewicami, Żyrardowem a Warszawą. Na stacjach będą dyżurować informatorzy mobilni.
Od 1 września br. przewoźnik uruchomi 20 autobusów do/ze Skierniewic oraz 10 autobusów do/z Żyrardowa, które mają uzupełniać siatkę połączeń kolejowych na linii Warszawa-Łódź. W sumie, pasażerowie będą mogli korzystać z 47 połączeń – 17 pociągów i 30 autobusów.
Liczbę pociągów kursujących na linii łódzkiej musieliśmy dostosować do prowadzonej na coraz większą skalę inwestycji. Z myślą o pasażerach podróżujących ze Skierniewic i Żyrardowa, wspólnie z PLK, zdecydowaliśmy się uzupełnić ofertę o autobusy –mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.
Autobusy kursować będą w tzw. szczytach przewozowych, pomiędzy 5. a 7. rano do Warszawy oraz 15 a 17 do Skierniewic i Żyrardowa. Aby z nich korzystać wystarczy bilet kolejowy na pociąg TLK na daną trasę.
Czas przejazdu na trasie Skierniewice –Warszawa wyniesienie 85 min. Z Żyrardowa do stolicy 65 min. Autobusy kursować będą pomiędzy dworcami w Skierniewicach i Żyrardowie a dworcem kolejowym Warszawa Zachodnia.
We wrześniu na stacjach będą dyżurować informatorzy mobilni, na bieżąco udzielający pomocy pasażerom. Ponadto informacje o kursowaniu autobusów będą zapowiadane w pociągach na trasie łódzkiej, a rozkład jazdy dostępny jest na stronie internetowej PKP Intercity.
Prace na linii Warszawa –Łódź obejmują kompleksową modernizację 60 km linii kolejowej za ponad 1 mld zł. To także jeden ze znaczących projektów w największym w historii programie inwestycyjnym Polskich Linii Kolejowych, którego wartość szacowana jest na ponad 20 mld zł. Prace zakładają wymianę i remont wszystkich elementów infrastruktury kolejowej: torów, podkładów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem, peronów i udogodnień dla pasażerów. Efektem prowadzonych prac będzie szybka i bezpieczna podróż już w 70 minut z Łodzi do Warszawy. Remont zakończy się w 2015 roku, ale zauważalną poprawę pasażerowie odczują w grudniu tego roku.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024