PKP Intercity: Zawieszenie TLK Rataj nie wpłynie na jakość oferty
Z informacjiprzekazanych przez PKP Intercity wynika, że zawieszony pociąg TLK ?Rataj?charakteryzował się niską frekwencją podróżnych a wstrzymanie jego kursowanianie wpłynie znacząco na jakość oferty połączeń międzywojewódzkich.
Przewoźnik podaje także, że alternatywne połączenia naodcinku Warszawa ? Trójmiasto ? Warszawa zapewniają następujące pociągi:
TLK nr 15156/7 i 51156/7 ?Delfin? relacji Warszawa Zachodnia? Łeba ? Warszawa Zachodnia, a po wakacjach 15106/7 i 51106/7 ?Wojciechowskirelacji Warszawa Zachodnia ? Gdynia Główna ? Warszawa Zachodnia,
TLK nr 18100/1 i 81100/1 ?Słowiniec? relacji WarszawaZachodnia ? Kołobrzeg ? Warszawa Zachodnia,
IC nr 15100/1 i 51100 ?Neptun? relacji Warszawa Zachodnia ?Gdynia Główna ? Warszawa Zachodnia,
TLK nr 15200/1 i 51200/1 ?Polaris? relacji WarszawaZachodnia ? Gdynia Główna ? Warszawa Zachodnia (pociąg nocny, kursuje do końcawakacji letnich trasą objazdową przez Olsztyn, z powodu prac prowadzonych przezzarządcę infrastruktury na linii kolejowej nr 9),
jak również pociągi zaplanowane trasą przez Bydgoszcz:
IC nr 15116/7 i 51116/7 ?Doker? relacji Warszawa Wschodnia ?Gdynia Główna ? Warszawa Wschodnia oraz
TLK nr 35260/1 i 53260/1 ?Gemini? relacji Rzeszów Główny ?Hel ? Rzeszów Główny (pociąg nocny, kursuje w okresie wakacji letnich).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
PKP Intercity informują, że we wszystkich wymienionychpowyżej pociągach podróżni mogą odbywać podróż w zbliżonej cenie za przejazdjak w przypadku zawieszonego pociągu TLK ?Rataj?.
Decyzja o zawieszeniu pociągu TLK ?Rataj? zaplanowana była wramach czerwcowej korekty rozkładu jazdy pociągów 2015/2016. Biorąc pod uwagę30 ? dniowy okres przedsprzedaży biletów, pociąg przestał kursować od 24czerwca 2016 r. Zawieszenie kursów przedmiotowego pociągu przed okresemwakacyjnym pozwala wykorzystać przez przewoźnika wagony obsługujące ten pociągw ramach innych połączeń realizowanych w okresie wakacji letnich.
Z informacji przedstawionych przez PKP Intercity wynika, iżpociągi przewidziane do zawieszenia od 24/25 czerwca br., w tym pociąg TLK?Rataj? relacji Warszawa Zachodnia ? Gdynia Główna ? Warszawa Zachodnia,charakteryzowały się niską frekwencją. Co to oznacza? Według przekazanych przezoperatora wyliczeń, średnia liczba pasażerów w tych pociągach często niepozwala nawet na zapełnienie jednego wagonu drugiej klasy (80 miejsc).
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa poinformowałotymczasem, że nie podchodzi bezkrytycznie do przedstawianych informacji i niewyraziło zgody na likwidację niektórych połączeń, o które wnioskowało PKPIntercity, uznając, że mają one istotne znaczenie dla realizacji celówokreślonych w umowie o świadczenie usług publicznych zawartej z przewoźnikiem.W przypadku zlikwidowanych połączeń Ministerstwo nie doszukało się błędów winformacjach przedstawionych przez PKP Intercity, które mogłyby negowaćzasadność likwidacji przedmiotowych połączeń.
I dalej MIB podaje, że wprowadzanie korekt w ofercieprzewozowej jest rzeczą zupełnie normalną. Korekty takie wynikają z różnychczynników. Z jednej strony mają na celu wprowadzenie nowych połączeń służącychspołeczeństwu, a niemożliwych do zorganizowania na zasadach komercyjnych, jaknp. planowane uruchomienie połączenia do Grodna. Z drugiej strony, ich celemjest optymalizacja połączeń, które cieszą się niewielkim zainteresowaniempodróżnych i tym samym, nie mają istotnego znaczenia dla zaspokojeniapodstawowych potrzeb społecznych w zakresie przemieszczania się.
„