Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity zachęcają: Złóż reklamację

inforail
30.07.2014 18:04

Odbyłeś przejazd pociągiem EIC? W pociągu nie było klimatyzowanego wagonu lub zamiast przedziału z sześcioma miejscami były przedziały ośmiomiejscowe? Złóż reklamację do PKP Intercity. Przewoźnik wypłaci rekompensatę w postaci bonu o wartości 25% należności za przejazd. Spółka zastrzega, że za każdym razem sprawy rozpatrywane są indywidualnie i w ramach decyzji handlowych.
Reklamacje można złożyć:
1) osobiście w Centrum Obsługi Klienta (COK), w następującej lokalizacji (stan na 12.05.2014r.) :
•Dworzec Gdańsk Główny (ul. Podwale Grodzkie 1, 80-895 Gdańsk), czynny codziennie w godz. 07:00 –19:00
•Dworzec Poznań Główny (ul. Dworcowa 2, 61-801 Poznań), czynny codziennie w godz. 09:20 –21:00
•Dworzec Szczecin Główny (ul. Kolumba 1, 70-035 Szczecin), czynny codziennie w godz. 09:00-17:40
•Dworzec Wrocław Główny (ul. Piłsudskiego 105, 50-085 Wrocław), czynny codziennie w godz. 07:30-19:00
•Dworzec Warszawa Centralna (al. Jerozolimskie 54, 00-024 Warszawa), czynny codziennie 09:00-20:30
•Dworzec Katowice (Pl. Szewczyka 1, 40-437 Katowice), czynny codziennie w godz. 07:30-19:00
•Dworzec Kraków Główny (ul. Pawia 5a, 31-154 Kraków ), czynny codziennie w godz. 08:00-19:30
lub w każdej innej kasie biletowej upoważnionej do sprzedaży biletów PKP Intercity (oznaczonej logotypem PKP Intercity) – lista kas (kliknij)

2) Listownie lub mailowo – kierując korespondencję na adres:

PKP Intercity S.A.
ul. Żelazna 59a
00-848 Warszawa

Reklamacja powinna zawierać:
1) datę sporządzenia;
2) nazwę i adres przewoźnika;
3) imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) składającego reklamację;
4) tytuł reklamacji wraz z uzasadnieniem;
5) kwotę roszczenia oddzielnie dla każdego dokumentu przewozu;
6) wykaz załączonych dokumentów;
7) podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji.

Do reklamacji powinny być dołączone, odpowiednio do przedmiotu roszczenia, oryginały dokumentów dotyczących zawarcia umowy przewozu (w szczególności bilet na przejazd) oraz oryginały lub potwierdzone kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia – w tym poświadczających uprawnienia do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów.

Jeżeli wniesiona reklamacja nie spełnia warunków, o których mowa powyżej, przewoźnik prosi klienta, aby uzupełnił dokumentację w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania, nieuzupełnienie dokumentów spowoduje, że reklamacja nie będzie rozpatrzona. Za datę wniesienia reklamacji przyjmuje się datę otrzymania przez przewoźnika uzupełnionej reklamacji.