PKP Intercity z wagonami od Cegielskiego
inforail
28.08.2012 14:12
PKP Intercity z wagonami od Cegielskiego
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na zakup 25 nowych wagonów pasażerskich, które od 2014 roku w pociągach TLK obsługiwać będą trasę Wrocław –Poznań –Bydgoszcz –Gdynia. Wykonawcą zamówienia będzie poznański producent H. Cegielski –Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. Wartość kontraktu wyniesie175 029 000,00 zł brutto, z czego połowa środków ma pochodzić z Unii Europejskiej. Od dnia zawarcia umowy Wykonawca będzie miał nie więcej niż 18 miesięcy na realizację zamówienia. Zamówienie nowych, 25 wagonów jest pierwszym takim zakupem spółki od 2008 roku. Codziennie przewoźnik oferuje w swoich pociągach ponad 60 000 miejsc. Zakup nowych wagonów zwiększy tę pulę o 1500.
Przedmiotem projektu jest zakup 25 wagonów pasażerskich, przeznaczonych do obsługi przez PKP Intercity trasy Wrocław –Poznań –Inowrocław –Bydgoszcz –Tczew – Gdynia pociągami kategorii TLK (Twoje Linie Kolejowe). Zakupiony tabor będzie oferował odpowiedni dla tej kategorii pociągów komfort podróży oraz zostanie przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Zakupione wagony będą spełniały wymagania wyszczególnione w specyfikacjach TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla kolei) i zostaną przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h.
„Rozstrzygnięcie przetargu na zakup 25 nowych wagonów, jak i ostatnio podpisana umowa na modernizację 68 wagonów to efekt realizacji polityki taborowej, którą PKP IC rozpoczęła jeszcze na początku zeszłego roku. Dzięki intensywnemu programowi naprawczemu dzisiaj dysponujemy 1700 wagonami. Kolejny etap w naszej strategii to modernizacje i zakupy nowego taboru. PKP IC w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat zaoferuje zupełnie nowy standard podróży”–powiedział Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
PKP Intercity przeznaczyło na sfinansowanie zamówienia kwotę do 188 mln zł brutto. W przetargu została złożona jedna oferta firmy H. Cegielski –Fabryka Pojazdów Szynowych na kwotę 175 mln zł brutto, przy czym przy finansowaniu zamówienia przewoźnik zamierza pozyskać środki z Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w kwocie 65 mln zł netto.
PKP Intercity aktualnie realizuje projekty taborowe na kwotę 580 mln euro. W realizacji inwestycji taborowych przewoźnik aktywnie aplikuje i wykorzystuje środkiUnii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013. W lipcu br. przewoźnik podpisał umowę na dofinansowanie ze środków unijnych projektu modernizacji 68 wagonów pasażerskich dla trasy Przemyśl –Szczecin. Wartość całkowita inwestycji to prawie 180 mln złotych, z czego ponad 60 mln pochodzić będzie z Unii Europejskiej. 8 sierpnia br. PKP Intercity podpisało kolejną umowę na dofinansowanie, tym razem budowy centrum serwisowego dla 20 składów zespołowych Pendolino. Całkowita wartość inwestycji to około 155,7 mln zł brutto (38,4 mln euro), z czego 63,3 mln zł pochodzić będzie również zProgramu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W 2011 roku spółka wykonała naprawy rewizyjne 890 wagonów oraz 59 lokomotyw, w sumie za kwotę ponad 160 mln zł. W 2012 roku PKP Intercity zaplanowało naprawy rewizyjne ponad 1000 wagonów i 150 lokomotyw. Strategia taborowa do 2014/15 roku zakłada, że docelowo przewoźnik dysponować będzie: 1700 wagonami, 300 wagonami specjalizowanymi, 200 lokomotywami do 120 km/h, 50 lokomotywami manewrowymi, 70 lokomotywami160/200 km/h, 20 składami zespołowymi HS RST.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024