PKP Intercity z rekordowym wynikiem za 2022: Prawie 59 mln pasażerów

inforail
03.01.2023 08:45

Prawie 59 mln osób skorzystało z usług PKP Intercity w 2022 roku - najwięcej w historii spółki.

Pobity został rekord z 2019 r., kiedy pociągami przewoźnika podróżowało blisko 49 milionów podróżnych - poinformowała w poniedziałek spółka.

Super maj

Jak wskazał przewoźnik w komunikacie, pierwszy miesięczny rekord przewozowy padł w maju, kiedy ponad 5,26 mln osób podróżowało z PKP Intercity.

W czerwcu z przewoźnikiem podróżowało niemal 5,5 mln osób, a w lipcu - blisko 6,5 mln. W sierpniu z usług przewoźnika skorzystało ponad 6,5 mln podróżnych.

-"Od kilku lat odbudowujemy rolę kolei w Polsce, a miniony niedawno rok pokazał, że jesteśmy na dobrych torach do osiągnięcia naszego celu, którym jest jak największa popularyzacja podróży pociągami. Rekordowe wyniki to dla nas powód do dumy, jak i wyraz zaufania ze strony podróżnych" - powiedział cytowany w komunikacie prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.

fot. PKP Intercity

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie.

W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej "PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji" do 2030 r. spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz stacje postojowe.

fot. PKP Intercity