PKP Intercity z nowym zintegrowanym systemem łączności dyspozytorskiej
PKP Intercity szykująsię do wdrożenia zintegrowanego systemu łączności dyspozytorskiej. Przewoźnik właśnieopublikował zapytanie o informację w sprawie dostarczenia i wdrożenia takiegosytemu, a także udzielenie licencji niezbędnych do korzystania z niego orazświadczenie usług serwisowych.
Koncepcja miałaby powstać w ciągu miesiąca od podpisaniaumowy, pozostałe prace oraz szkolenia powinny zostać zrealizowane w ciągutrzech miesięcy. Wsparcia systemu przewoźnik oczekuje w okresie trzech lat.
System będzie składał się z:
– sprzętuteleinformatycznego użytkownika tj. konsol dyspozytorskich, telefonówstacjonarnych (wraz z akcesoriami),
– urządzeń infrastruktury teleinformatycznej tj. serwerów,rejestratorów rozmów, aktywnych urządzeń sieciowych, central telefonicznych itd.,
– oprogramowania niezbędnego do działania sprzętuużytkownika i urządzeń infrastruktury teleinformatycznej tj. systemuoperacyjnego, oprogramowania bazy danych itd.,
– dedykowanego system informatycznego dla dyspozytorów.
Przewidywana liczba konsol dyspozytorskich to 47.
Wymaganiafunkcjonalne są następujące
a) możliwość szybkiej, niezawodnej i uporządkowanej łącznościpomiędzy dyspozytorami zamawiającego oraz innymi pracownikami/współpracownikami zamawiającego z wykorzystaniem wszystkich środków komunikacjiużywanych przez zamawiającego, m.in. telefonii stacjonarnej ? połączeniagłosowe i fax, telefonii komórkowej ? połączenia głosowe i wiadomości SMS-owe,łączności radiowej, opcjonalnie – poczty elektronicznej;
b) możliwość zarządzania łącznością z wykorzystaniemwszystkich środków komunikacji używanych przez zamawiającego poprzez jedenzintegrowany system dostępny na konsolach dyspozytorskich;
c) możliwość nawiązywania komunikacji z adresatami używającymiróżnych środków komunikacji bezpośrednio z konsoli dyspozytorskiej;
d) odbieranie komunikacji z adresatami używającymi różnych środkówkomunikacji bezpośrednio z konsoli dyspozytorskiej;
e) powiadamianie bezpośrednio z konsoli dyspozytorskiej różnychgrup odbiorców na różne środki komunikacji wg zadanych reguł, w tym powiadamianieindywidualne, grupowe, alarmowe;
f) funkcjonowanie innego komunikatu dla dzwoniącego wprzypadku prowadzenia rozmowy przez dyspozytora (zajętości), a innego wprzypadku niepodejmowania połączenia (nie odbiera);
g) możliwość prowadzenia rozmów za pomocą słuchawek imikrofonów (wolne ręce);
h) możliwość odebrania połączenia i prowadzenia rozmowy poprzezzestaw słuchawka i mikrofon (konieczność chwilowego oddalenia się od konsolidyspozytorskiej);
i) centralna książka adresatów z danymi kontaktowymi uwzględniającymiwszystkie środki komunikacji używane przez zamawiającego i zawierająca informacjęo miejscu zatrudnienia adresata tj. firmie, jednostce organizacyjnej,lokalizacji, a także w przypadku pracowników zmianowych o obecności adresata wpracy i numerze pociągu w którym odbywa aktualnie służbę (dotyczy pracownikówpracujących na zmiany, informacja źródłowa zawarta jest w systemieinformatycznym zamawiającego);
j) możliwość wyszukiwania adresatów w centralnej książce adresatówwg różnych kryteriów np. jednostka organizacyjna – numer pociągu ? obecni.
k) możliwość tworzenia list adresatów przypisanych dowybranej dyspozytury;
l) dostępność list adresatów przypisanych do wybranejdyspozytury dla pozostałych dyspozytur;
m) możliwość przejmowania obsługi listy adresatówprzypisanych do danej dyspozytury przez inną dyspozyturę;
n) możliwość stworzenia listy VIP dla wybranej dyspozyturylub globalnej dla wszystkich dyspozytur;
o) wyświetlanie kolejki połączeń przychodzących;
p) kolejkowanie przychodzących połączeń wg zadanych reguł;
q) podejmowanie przez dyspozytora dowolnego połączenia zkolejki;
r) możliwość przekierowywania przez dyspozytora połączeńprzychodzących;
s) możliwość zestawiania przez dyspozytora połączeniatrójstronnego z uwzględnieniem różnych środków komunikacji;
t) możliwość doraźnego ?ad hoc? zestawiania przezdyspozytora telekonferencji;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
u) możliwość zestawiania przez dyspozytora telekonferencjicyklicznych z tymi samymi
adresatami i zapisywanie takiego zestawieniatelekonferencji;
v) możliwość zawieszania lub wyłączania udziału wybranych adresatóww rozmowie, połączeniu trójstronnym i telekonferencji;
w) możliwość odbierania głosu (?mówi tylko jedna osoba?) wybranychadresatów w rozmowie, połączeniu trójstronnym i telekonferencji;
x) rejestracja całej komunikacji prowadzonej przez i dodyspozytorów;
y) automatyczna rejestracja korespondencji, rozmów;
z) przypisywanie korespondencji, nagrań rozmów doposzczególnych zdarzeń;
aa) możliwość bieżącego odtwarzania nagrań przez dyspozytora(łatwy dostęp do bieżących
nagrań);
bb) możliwość odszukania wg różnych parametrów orazanalizowania archiwalnej korespondencji i nagrań rozmów ? dostęp do 3 latwstecz;
cc) możliwość odszukiwania i odtwarzania nagrańarchiwalnych;
dd) generowanie raportów statystyczno-analitycznych dot.pracy dyspozytorów, w formie tabelarycznej i graficznej;
ee) archiwizacja raportów statystyczno-analitycznych dot.pracy dyspozytorów ? dostęp do 3 lat wstecz;
Pozostałe wymaganiasą natomiast następujące:
a) Sprzęt użytkownika powinien być ergonomiczny, uwzględniającyspecyfikę pracy dyspozytora tj. z tego samego stanowiska pracy korzysta kilkaosób w trybie zmianowym (możliwość łatwego i szybkiego dostosowania położenia,kąta nachylenia, wysokości itp. sprzętu do różnych osób), stanowisko pracyfunkcjonuje w różnym oświetleniu (praca na zmiany ? w dzień i w nocy), sprzętużywany jest bez wyłączania 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę przez 365dni w roku.
b) Wielkość monitora w konsoli dyspozytorskiej ? minimum21-23 cale
c) Interfejs w języku polskim.
d) Możliwość dostosowania wyglądu pulpitu na konsoli dyspozytorskiejdo indywidualnych potrzeb użytkownika.
e) Możliwość ustawienia dowolnego czasu automatycznego wylogowaniaużytkownika z Systemu.
f) System musi spełniać wymagania wynikające z przepisów prawaobowiązującego na terenie Polski, w tym:
– w zakresie łączności w transporcie kolejowym,
– ustawy o ochronie danych osobowych, w związku z danymizawartymi w książce adresatów.
System ma być udostępniony w 31 lokalizacjachw Polsce, na terenie czterech zakładów PKP Intercity. Szczegółowe zestawienielokalizacji zawiera poniższa tabelka.
Termin na składanie informacji upływa 31 lipca 2016 roku.
„