PKP Intercity wyłączyło sześć Pendolino z eksploatacji, kursują składy zastępcze
PKP Intercitywyłączyło z eksploatacji sześć składów typu Pendolino z powodu uszkodzeniapodwozi tłuczniem – poinformowała w środę PAP Agnieszka Serbeńska, rzecznikprasowy kolejowej spółki.
„Sześć pojazdów Pendolino zostało wyłączonych z ruchuze względu na ślady po kontakcie z tłuczniem stwierdzone na podwoziach” -powiedziała Serbeńska.
„Tabor jest teraz bardzo dokładnie sprawdzany. Analizyprzyczyn są prowadzone przez przewoźnika oraz zarządcę infrastruktury” -dodała.
PKP Intercity kupiło 20 pociągów od Alstomu w maju 2011 r.Koszt wyniósł ok. 400 mln euro. Kontrakt miał jednak wartość 665 mln euro iobejmował też budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymaniatechnicznego pociągów przez 17 lat.
W związku z problemami następujące pociągi EIP obsługiwanesą dziś (24 stycznia) zastępczymi składami wagonowymi:
EIP 4502 relacji Bielsko Biała Główna – Gdynia Główna wzestawieniu 1 wagon klasy pierwszej, oraz 7 wagonów klasy drugiej. W składziepociągu brak wagonu przystosowanego do przewozu osób z niepełnosprawnościąporuszających się na wózkach inwalidzkich oraz wagonu gastronomicznego.
EIP 5404 relacji Gdynia Główna – Bielsko Biała Główna wzestawieniu 1 wagon klasy pierwszej, oraz 7 wagonów klasy drugiej. W składziepociągu brak wagonu przystosowanego do przewozu osób z niepełnosprawnościąporuszających się na wózkach inwalidzkich oraz wagonu gastronomicznego.
EIP 4100 relacji Bielsko Biała Główna – Warszawa Wschodnia wzestawieniu 1 wagon klasy pierwszej , wagon gastronomiczny, oraz 6 wagon klasydrugiej, w tym wagon przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnościąporuszających się na wózkach inwalidzkich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
EIP 1402 relacji Warszawa Wschodnia – Bielsko Biała Główna wzestawieniu 1 wagon klasy pierwszej, wagon gastronomiczny, oraz 4 wagony klasydrugiej w tym wagon przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnościąporuszających się na wózkach inwalidzkich.
EIP 4506 relacji Bielsko Biała Główna – Gdynia Główna wzestawieniu 1 wagon klasy pierwszej, wagon gastronomiczny, oraz 4 wagony klasydrugiej w tym wagon przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnościąporuszających się na wózkach inwalidzkich.
EIP 5400 relacji Gdynia Główna – Gliwice w zestawieniu 1wagon klasy pierwszej, wagon gastronomiczny, oraz 5 wagonów klasy drugiej w tymwagon przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością poruszających się nawózkach inwalidzkich.
EIP 4504 relacji Gliwice – Gdynia Główna w zestawieniu 1wagon klasy pierwszej, wagon gastronomiczny, oraz 5 wagonów klasy drugiej w tymwagon przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnością poruszających się nawózkach inwalidzkich.
„