PKP Intercity wykonają P5 lokomotyw EP09
PKP Intercity opublikowały dziś (20 sierpnia 2021 roku) zaproszenie do złożenia informacji dotyczącej ceny za wykonanie naprawy na piątym poziomie utrzymania P5 lokomotyw serii EP09 z modyfikacjami.
Zamawiający w zależności od uzyskanych informacji (czas realizacji, koszt naprawy) oraz własnych potrzeb eksploatacyjno-przewozowych planuje skierować do naprawy na piątym poziomie utrzymania P5 w 2022 roku pierwszą lokomotywę. Kolejne lokomotywy będą przekazywane do napraw sukcesywnie w kolejnych latach z uwzględnieniem ich cyklu przeglądowo – naprawczego. Zamawiający planuje wykonanie napraw na piątym poziomie utrzymania P5 dla 46 pojazdów.
PKP Intercity chcą wykonać następujące prace:
L.p. | Wyszczególnienie prac | |
1 | Ujednolicenie usprężynowania II stopnia (pomiędzy wózkiem a pudłem) z zastosowaniem sprężyn flexicoil | |
2 | Zastosowanie w układach pomocniczych (niskiego i średniego napięcia) przetwornicy statycznej oraz silników asynchronicznych z niej zasilanych (celem eliminacji awaryjnych rozwiązań związanych z maszynami prądu stałego), zastosowanie ochrony przeciwprzepięciowej mającej na celu ochronę pojazdu przed skutkami wyładowań atmosferycznych oraz innych występujących w sieci trakcyjnej. Zastosowane rozwiązania muszą zagwarantować prawidłowe działanie hamulca ED | |
3 | Zabudowa jednej sprężarki głównej o zwiększonej wydajności | |
4 | Zastosowanie nowych prędkościomierzy elektronicznych | |
5 | Zastosowanie nowych generatorów SHP i CA | |
6 | Przygotowanie do zabudowy systemu ETCS - przewidzieć miejsce pod zabudowę z systemu z przygotowaniem tras kablowych, zabudować wsporniki na dachu i podwoziu do anten, zabudowa DMI | |
7 | Zabudowa nowego systemu klimatyzacji z funkcją grzania oraz chłodzenia i dodatkowymi nagrzewnicami | |
8 | Wykonanie pełnego przezwojenia i nasycania izolacji silników trakcyjnych oraz innych silników prądu stałego z ujednoliceniem stosowanych obsad szczotkowych | |
9 | Montaż okien bocznych opuszczanych | |
10 | Wymiana drzwi bocznych oraz do przedziału maszynowego na nowe (drzwi z możliwością doszczelnienia) | |
11 | Modyfikacja kabiny maszynisty z zabudową nowego oświetlenia LED, zabudowa nowej izolacji cieplnej i akustycznej, zastosowanie nowych ergonomicznych foteli maszynistów i pomocników maszynistów | |
12 | Zastosowanie systemu monitoringu szlaku oraz kamer na pantografy | |
13 | Modyfikacja układu żaluzji pudła oraz układu chłodzenia maszyn elektrycznych oraz przedziału maszynowego | |
14 | Zastosowanie gniazd UIC oraz systemów sterowania drzwiami wagonów: OBB, TB0, TBS, LAT | |
15 | Zabudowanie elektronicznej szafy pneumatycznej z systemem przeciwpoślizgowym i zabudową zaworów głównych maszynisty w układzie poziomym | |
16 | Zabudowa nowego ergonomincznego pulpitu maszynisty | |
17 | Wózek – zastosowanie czujników temperatury maźnic oraz połączeń z wykorzystaniem gniazd typu harting i szybkozłączek, zastosowanie nowych filtrów odpowietrzających przekładni głównych, zastosowanie układu smarowania kół oraz piasecznic | |
18 | Zabudowa nowej izolacji cieplnej i akustycznej |
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Informacje można przesyłać do 10 września 2021 roku.
Przypomnijmy, że Lokomotywy EP09 zostały wyprodukowane w latach 1987-1997.Obecnie są jednymi z najszybszych elektrowozów we flocie przewoźnika, mogą kursować z prędkością do 160 km/h. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami dwie lokomotywy miały zostać wycofane z ruchu już w 2021 roku. Jak się wydaje nie dojdzie do tego.