PKP Intercity wybrały trzech przewoźników autobusowych
PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na zawarcie umowyramowej na świadczenie usługi zastępczej komunikacji autobusowej. Zanajkorzystniejsze uznano oferty, złożone przez:
1. Europa Express City;
2. Usługi Transportowe Przewozów Osób i Ładunków SławomirBujak;
3. PKS w Bydgoszczy.
W przetargu startowały jeszcze dwie inne firmy: Omega SmakPodróży oraz Firma Handlowo Usługowa Mariusz Franków. Obie zostały wykluczone zpostępowania. Ta ostatnia z firm nie zgadza się z decyzją przewoźnika, wzwiązku z czym wniosła odwołanie do KIO, domagając się unieważnienia czynnościwyboru najkorzystniejszej oferty, unieważnienia wykluczenia oraz powtórzeniaczynności wyboru i oceny ofert i dokonania czynności wyboru ofertynajkorzystniejszej z uwzględnieniem wniosku odwołującego. Powodem wykluczeniaoferty, złożonej przez Mariusza Franków było, według PKP Intercity, zaksięgowaniewadium po terminie składania ofert.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pojazdy mają być wykorzystywane do świadczenia usługizastępczej komunikacji autobusowej planowej i awaryjnej.
PKP Intercity wymagały, aby przewoźnik dysponował minimum 22autobusami. 20 z nich mają to być autobusy turystyczne, wyprodukowane niewcześniej niż w 2005 r., z możliwością przewozu co najmniej 48 pasażerów, w tymwszystkich pasażerów na miejscach siedzących, wyposażone w antypoślizgowepowierzchnie podłogi, sprawną klimatyzację całopojazdową i wentylacjęnaturalną, ogrzewanie całopojazdowe, tj. konwektory, nagrzewnice i piecniezależnego ogrzewania, 2 drzwi, w układzie 1?1 oraz w WC. 2 kolejne pojazdymają to być autobusy niskopodłogowe, przystosowanie do przewozu osóbniepełnosprawnych.
„