PKP Intercity wybrało oferty w przetargu na naprawy rewizyjne 748 wagonów

inforail
23.01.2012 21:12
PKP Intercity wybrały najkorzystniejsze oferty w przetargu ograniczonym na wykonanie naprawy okresowej (naprawy rewizyjnej) 748 wagonów pasażerskich na 4 poziomie utrzymania taboru kolejowego. Przewoźnik zapłaci za nie 191 616 199,05 zł brutto –poinformowała rzeczniczka prasowa przewoźnika Małgorzata Sitkowska. Naprawa okresowa na tym poziomie oznacza przegląd, naprawę lub wymianę elementów i podzespołów wagonów oraz sprawdzenie prawidłowego działania wszystkich jego instalacji i systemów. Zamówienie zostało podzielone na 41 zadań. W latach 2012-2013 za naprawę 748 wagonów należących do PKP Intercity odpowiadać będą H. Cegielski –Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., NEWAG. S.A., „Tabor Szynowy”Opole S.A. oraz Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. wraz z Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”S.A. Warunkiem wyboru oferenta było zaproponowanie najkorzystniejszej ceny za poszczególne zadania. Naprawy zrealizowane będą na przestrzeni 18 miesięcy od dnia zawarcia umów z poszczególnymi Wykonawcami w latach 2012 i 2013. Inwestycja zostanie sfinansowana w 100% ze środków własnych PKP Intercity.
Choć zadania remontowe zostały rozłożone na półtora roku, to chcemy, by około 400-500 wagonów było wyremontowanych jeszcze przed latem, tak by były gotowe na Euro 2012. Remont  tych wagonów zabezpieczy nasze potrzeby taborowe –podkreśla Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity S.A.
PKP IC w 2012 roku wyremontują 1000 wagonów (foto: K. Wach)Plany na rok 2012 zakładają naprawę 1000 wagonów PKP IC, z czego około 400 z nich wyremontowanych zostanie we własnym zakresie (foto: K. Wach)
W 2011 roku PKP Intercity naprawiło 950 wagonów. Plany na rok 2012 zakładają naprawę kolejnych 1000 wagonów, z czego około 400 z nich wyremontowanych zostanie we własnym zakresie. Spółka zaplanowała, że do 2014 roku wyda na utrzymanie taboru oraz inwestycje ponad 700 mln złotych, z czego ponad 300 mln złotych już w 2012 roku. Ponadto PKP Intercity prowadzi dwa postępowania przetargowe. Zakładają one zakup 30 nowych piętrowych wagonów do obsługi ruchu pasażerskiego na linii Warszawa – Łódź oraz modernizację 68 wagonów, które w przyszłości obsługiwać będą trasę ze Szczecina do Przemyśla. Przewoźnik planuje sfinansowanie inwestycji z pieniędzy pochodzących z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, kredytów bankowych oraz ze środków własnych.