PKP Intercity wreszcie wybrały. Darta!
inforail
19.02.2014 16:33
PKP Intercity wreszcie wybrały. Darta!
PKP Intercity wybrały wreszcie zwycięzcę przetargu na dostawę 20 ezt-ów. Wygrała PESA z nowym pociągiem DART. Po wyjątkowo długich pracach komisji przetargowej jest rozstrzygnięcie. Wartość oferty bydgoskiej firmy to 1 320 626 400 zł brutto. PESA pokonała konsorcjum Newagu i Stadlera, które wygrało pierwszy przetarg na dostawę także 20 ezt-ów. Oferta PESY została oceniona na 100 punktów, Newagu i Stadlera na 93,01.
A tak wyglądało to szczegółowo:
oferta nr 1 – złożona przez Konsorcjum w składzie: Stadler sp. z o.o. oraz Newag S.A.:
a) cena za wykonanie przedmiotu zamówienia –42,04 pkt. w tym:
cena brutto za dostawę Pojazdów –31,47 pkt.
cena brutto usługi utrzymania, tj. stawka za 1 km przebiegu Pojazdu –10,57 pkt.
b) wskaźnik NPV –28,18 pkt.
c) masa Pojazdu –22,79 pkt.
łączna ilość przyznanych punktów –93,01 pkt.
oferta nr 2 – złożona przez Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A:
a) cena za wykonanie przedmiotu zamówienia –45,00 pkt. w tym:
cena brutto za dostawę Pojazdów –33,00 pkt.
cena brutto usługi utrzymania, tj. stawka za 1 km przebiegu Pojazdu –12,00 pkt.
b) wskaźnik NPV –30,00 pkt.
c) masa Pojazdu –25,00 pkt.
łączna ilość przyznanych punktów –100,00 pkt.
Zakup 20 ezt to kolejny element programu inwestycyjnego PKP Intercity o wartości blisko 7 mld zł. Nowoczesne i komfortowe pociągi połączą m.in. Jelenią Górę z Białymstokiem, czy Lublin z Bielsko Białą. Pasażerowie pojadą nimi pod koniec 2015 roku –mówi Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych. Zgodnie z założeniem pierwszej części inwestycji, pociągi będą kursować na trasach Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków, Gdynia – Katowice (przez Łódź) oraz Kraków – Szczecin (przez CMK, Łódź, Poznań).
Jak swego czasu informował producent rodzina ezt-ów DART to opracowana w całości przez konstruktorów PESY koncepcja pojazdów dedykowanych do ruchu kwalifikowanego, dalekobieżnego. Mówi się nawet, że to pierwszy polski pociąg dużych prędkości. Wprowadzone w nich rozwiązania są efektem prac laboratoryjnych, testów, współpracy z instytutami badawczymi, ale także zbieranych przez lata doświadczeń. Pojazdy te są przygotowane do poruszania się z prędkościami znacznie przekraczającymi 160 km/h, z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i komfortu.
W ich produkcji mają także swój udział polskie firmy – komponenty i podzespoły do produkcji pojazdów DART dostarczać będzie ponad 350 przedsiębiorstw z Polski. Podobnie jak PESA, także i one współpracując z bydgoską firmą postawiły na innowację, podnoszenie jakości produkcji i kwalifikacji swoich załóg. Razem chcą tworzyć nową jakość na polskim rynku, a produkowane przez PESA pojazdy mają spełniać europejskie i światowe normy.
W ich produkcji mają także swój udział polskie firmy – komponenty i podzespoły do produkcji pojazdów DART dostarczać będzie ponad 350 przedsiębiorstw z Polski. Podobnie jak PESA, także i one współpracując z bydgoską firmą postawiły na innowację, podnoszenie jakości produkcji i kwalifikacji swoich załóg. Razem chcą tworzyć nową jakość na polskim rynku, a produkowane przez PESA pojazdy mają spełniać europejskie i światowe normy.
Najważniejsze cechy nowego pojazdu dostosowanego do ruchu kwalifikowanego to:
· Nowoczesny design, aerodynamiczna linia z zabudowanym sprzęgiem;
· Lżejsza konstrukcja wykonana z zaawansowanej technologicznie stali wysokiej wytrzymałości;
· Standardy bezpieczeństwa zgodnie z europejską normą EN 15227 (4 scenariusze zderzeniowe);
· Podłoga na jednej wysokości;
· Siedzenia i przestrzeń pasażerska w standardzie Intercity;
· Wydzielone przedsionki;
· Bar dla pasażerów;
· Komfortowe warunki pracy obsługi (oddzielny przedział i oddzielna toaleta);
· Mniejsza liczba pasażerów na jedną toaletę;
· Udogodnienia dla niepełnosprawnych –winda, miejsca dla wózków, w pełni przystosowana toaleta;
· Pojazd ekologiczny –80% elementów konstrukcji podlega recyklingowi;
· Własne systemy sterowania –opracowane przez inżynierów PESA, dostosowane do oczekiwań przewoźnika i energooszczędne;
· Jednakowa średnica kół –w całym pojeździe 920 mm;
· Falownik zamontowany na dachu (zwiększony komfort dla pasażerów z uwagi na wyciszenie).
· Nowoczesny design, aerodynamiczna linia z zabudowanym sprzęgiem;
· Lżejsza konstrukcja wykonana z zaawansowanej technologicznie stali wysokiej wytrzymałości;
· Standardy bezpieczeństwa zgodnie z europejską normą EN 15227 (4 scenariusze zderzeniowe);
· Podłoga na jednej wysokości;
· Siedzenia i przestrzeń pasażerska w standardzie Intercity;
· Wydzielone przedsionki;
· Bar dla pasażerów;
· Komfortowe warunki pracy obsługi (oddzielny przedział i oddzielna toaleta);
· Mniejsza liczba pasażerów na jedną toaletę;
· Udogodnienia dla niepełnosprawnych –winda, miejsca dla wózków, w pełni przystosowana toaleta;
· Pojazd ekologiczny –80% elementów konstrukcji podlega recyklingowi;
· Własne systemy sterowania –opracowane przez inżynierów PESA, dostosowane do oczekiwań przewoźnika i energooszczędne;
· Jednakowa średnica kół –w całym pojeździe 920 mm;
· Falownik zamontowany na dachu (zwiększony komfort dla pasażerów z uwagi na wyciszenie).
Dane techniczne pojazdu DRAFT:
Długość :150 m
Prędkość: 160-200 km/h
Przyśpieszenie: 0,6 m/s
Jednakowe średnice kół: 920 mm
Miejsca siedzące/w tym 1 klasa: 352/60
Toalety: 6
Miejsca na rowery: 6
Materiał konstrukcji: stal
System sterowania ruchem: ERTMS
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024