PKP Intercity wprowadzają zmianę klasyfikacji rodzaju brudu!

inforail
02.01.2014 12:42

Zmiana klasyfikacji rodzaju brudu w pociągach i oddelegowanie wyszkolonych pracowników do kontroli porządku – to niektóre pomysły PKP Intercity na czyste pociągi. To, czy pociągi są porządnie wysprzątane, mają sprawdzać 'odbiorcy czystości’ i 'patrole satysfakcji’. Pilotażowy system kontroli czystości taboru działa od sierpnia br., a w 2014 r. już wszystkie wagony przewoźnika mają być czyszczone wg nowych standardów.
Jak poinformował członek zarządu PKP Intercity ds. handlowych Marcin Celejewski, zmieniły się procedury zlecania czyszczenia wagonów oraz kontroli i odbioru już wyczyszczonego taboru. 'Co z tego, że PKP Intercity wydaje rocznie miliony złotych na czyszczenie wagonów, skoro do tej pory nie egzekwowaliśmy odpowiednio tych kontraktów? Teraz się to zmieniło’ – zapewnił Celejewski.
Jak dowiedziała się PAP, tylko od stycznia do listopada ub.r. PKP Intercity wydało na czyszczenie i sprzątanie swoich wagonów 36,9 mln zł.

Folia we wnętrzach? Może takie rozwiązanie będzie skuteczne w walce z brudem...

Celejewski wyjaśnił, że spółka odeszła od stosowanych przez lata klasyfikacji brudu w wagonach i rozróżniania go np. na 'tygodniowy’ czy 'trzymiesięczny’. Teraz – jak wskazał – przewoźnik wprowadził nowe standardy, np. karty kontroli czyszczeń, co ma lepiej odzwierciedlać porządek w wagonach. W trzech zakładach przewoźnika pracują 'odbiorcy czystości’, czyli pracownicy, którzy oceniają, czy wagony są wysprzątane. Przykładowo w Warszawie zajmuje się tym około 30 pracowników.
Ponadto – jak wyjaśnił Celejewski – wagony mają sprawdzać także lotne 'patrole satysfakcji’. Przewoźnik zastanawia się też co zrobić, by pociągi były czyste nie tylko na początku podróży, ale także u jej celu. PKP Intercity rozważa np., czy do pociągów nie oddelegować specjalnych pracowników, którzy sprzątaliby skład w trakcie jazdy. Nie wiadomo tylko, czy taka osoba miałaby jechać całą drogę, czy wsiadać tylko na jakiś jej odcinek.
W sumie przewoźnik ma około 1,7 tys. wagonów. Nowymi wymogami dotyczącymi czystości w 2013 r. było objętych około 60 proc. z nich. W 2014 r. te standardy mają obowiązywać już cały tabor. Celejewski zapewnił również, że więcej wagonów będzie wysyłanych do okresowego gruntownego czyszczenia.