Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity szykuje kolejne zakupy; na celowniku 46 lokomotyw

inforail
24.05.2022 08:45
PKP Intercity pytają producentów o informację dotyczącą warunków wykonania dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej V=160 km/h.

Można je przesyłać do 31 maja 2022 roku.

Jakie lokomotywy?

Charakterystyka techniczna lokomotyw jest następująca:

1. Prędkość eksploatacyjna: min. V= 160 km/h

2. Dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski dla pojazdu zgodnego z obecnie obowiązującymi TSI;

3. Układ osi Bo’Bo’;

4. Budowa pojazdu modułowa;

5. Zasilanie z sieci trakcyjnej 3kV DC;

6. Minimalny okres eksploatacji: 30 lat;

Trakcja wielokrotna – minimum 2 pojazdy;

8. Minimalny przebieg pomiędzy przeglądami P1 – 25 000 km;

9. Minimalny czas do wykonania naprawy P4 – 60 miesięcy;

10. Moc ciągła – min. 5 MW;

11. ETCS L2 baseline 3 z STM z radiotelefonem GSM-R;

12. System diagnostyki pokładowej;

13. Przeciwpożarowy system alarmowy;

14. Monitoring CCTV;

15. Prędkościomierz elektroniczny z rejestratorem prawnym;

16 System lokalizacji GPS;

17. System łączności pokład/ziemia;

18. Moduł komunikacyjny GSM/LTE/5G do wymiany danych.

PKP Intercity planują rozpoczęcie eksploatacji 18 lokomotyw w 2024 roku, 18 kolejnych lokomotyw w 2025 roku oraz 10 w 2026 roku.

Wykonawca od początku świadczenia usług utrzymania zaangażuje pracowników Zamawiającego bezpośrednio w wykonywaną pracę przy utrzymaniu pojazdów według modelu: 50% pracowników Wykonawcy oraz 50% pracowników Zamawiającego. Wymagany okres świadczenia usług utrzymania przez Wykonawcę - od dnia protokolarnego odbioru końcowego pierwszego pojazdu do momentu wykonania pierwszej naprawy na poziomie utrzymania P4 ostatniego pojazdu (z zastrzeżeniem, że usługa utrzymania Pojazdów kończy się indywidualnie dla każdego z pojazdów po wykonaniu pierwszej naprawy P4), jednak nie krócej niż 60 miesięcy liczonych od dnia protokolarnego odbioru końcowego dostawy każdego z pojazdów.

Wykonawca w przypadku zawarcia umowy zobowiązany będzie ponadto do stosowania kolorystyki i wytycznych w zakresie designu, sporządzenia i przekazania dokumentacji pojazdów, udzielenia licencji do dokumentacji i oprogramowania, udzielenia gwarancji i rękojmi, uzyskania na rzecz Zamawiającego dokumentu dopuszczającego do eksploatacji, przeszkolenia pracowników, dostarczenie elementów i części zamiennych tzw. wyprawki.