PKP Intercity szykują zakupy kolejnych nowych lokomotyw

inforail
12.02.2024 10:45

PKP Intercity nie zwalniają tempa. Przewoźnik planuje zakup kolejnych nowych lokomotyw.

Tym razem Zapytanie dotyczy złożenia informacji w zakresie dostawy 18 lekkich lokomotyw manewrowych przeznaczonych do obsługi bocznic.

Jakie lokomotywy?

Podstawowe dane techniczne lokomotyw są następujące:

a.Ilość kabin1
b.Szerokość toru1435mm
c.Prędkość maksymalnaco najmniej 60 km/h
d.Ilość osi 
e.Maksymalna siła pociągowamin. 110 kN
f.Nacisk jednostkowy osi na tor22,5 t
g.Moc silnika spalinowegoco najmniej 300 kW
h.Rodzaj paliwaON (87, 810), CNG, H2
 Kontrola zużycia paliwasystem kontroli zużycia w czasie rzeczywistym
j.Norma emisji spalinEU Stage V
k.Układ chłodzenia silnika spalinowegochłodzenie cieczą
 Układ przeniesienia napęduprzekładnia elektryczna lub hydrokinetyczna
m.Rodzaj hamulcapneumatyczny tarczowy lub klasyczny
n.Typ hamulcazespolony i dodatkowy
o.Sprężarka powietrzaśrubowa lub tłokowa bezolejowa (wydajność min. 2300 1/min)
p.Zestawy kołowekoła monoblokowe
q.System piasecznicdla każdego zestawu
 Prądnica głównatrójfazowa 400 V AC z prostownikiem lub bez
s.Moc prądnicy głównejmin. 400 WA
t.Silniki trakcyjnetrójfazowe AC lub szeregowe DC
u.Diagnostyka pojazdusystem diagnostyki pokładowej
v.Urządzenia cięgłowo-zderznehaki i sprzęgi śrubowe UIC — czołownice A i B
  półsprzęgi automatyczne — czołownice A i B
  zderzaki z wkładami elastomerowymi i elementami Crash - czołownice A i B
w.Ochrona przeciwpożarowasystem przeciwpożarowy z alarmem
x.Radiołacznośćurządzenie GSM-R dla kolei
y.Trakcja wielokrotnadla 2 lokomotyw
z.Dopuszczenie do eksploatacjiumożliwiające eksploatację na bocznicach „PKP Intercity/' S.A. z możliwością okresowego wjazdu na tory PKP PLK S.A. w trakcie wykonywania prac manewrowych.

PKP Intercity nie zwalniają tempa. Przewoźnik planuje zakup kolejnych nowych lokomotyw.
Lokomotywa manewrowa SM42

Zamawiający w zależności od uzyskanych informacji (czas realizacji, koszt dostawy) planuje rozpoczęcie eksploatacji lokomotyw po 18 miesiącach od podpisania umowy, a realizację całego zamówienia w ciągu 30 miesięcy.

Zamawiający planuje utrzymanie lokomotyw dla poziomów P1 do P3 we własnym zakresie.

Wykonawca w przypadku zawarcia umowy zobowiązany będzie ponadto do stosowania kolorystyki i wytycznych w zakresie designu, sporządzenia i przekazania dokumentacji pojazdów, udzielenia licencji do dokumentacji i oprogramowania, udzielenia gwarancji i rękojmi, uzyskania na rzecz Zamawiającego dokumentu dopuszczającego do eksploatacji, przeszkolenia pracowników, dostarczenie elementów i części zamiennych tzw. wyprawki.

Termin składania informacji do RFI upływa w dniu 16.02.2024 r. o godzinie 12.00.

Przypomnijmy, że ostatnio lokomotywy manewrowe dla PKP Intercity dostarczała czeska firma CZLoko.