PKP Intercity samodzielnie wykonały P4 lokomotywy EP09
PKP Intercity Remtrak wykonał naprawę P4 lokomotyw EP09-039.
Oficjalna prezentacja elektrowozu odbyła się dziś (1 lutego 2022 roku) w Libiszowie/Idzikowicach. Lokomotywa została oznaczona symbolem Opocznianki.
Prace na najwyższym poziomie
Dzięki takim naprawom pieniądze zostają w spółce – powiedział Maciej Małecki, sekretarz stanu w MAP, przypominając, że PKP Intercity realizuje największy program taborowy w historii. Zapewnił, że prace te zostaną wykonane w Remtraku na najwyższym poziomie.
Dla samorządów lokalnych prace wykonywane w Idzikowicach oznaczają większe wpływy z podatków, zaś dla mieszkańców stabilne zatrudnienie – mówił Maciej Małecki.
W ciągu 6 lat zarząd PKP Intercity dokapitalizował Remtrak. Dzięki temu powstał prężnie działający zakład, który zatrudnia 450 osób. Dzięki szkolnictwu uzyskamy nowych pracowników – powiedział Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.
Dzięki Remtrakowi i WARS-owi PKP Intercity może odnosić sukcesy na rożnych polach. Lokomotywa EP09 jest niełatwą lokomotywą. Dotychczas jej przeglądy odbywały się w zakładach w Gliwicach. Teraz liczymy na Remtrak – dodał Marek Chraniuk.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na rok 2022 planujemy 47 mln pasażerów. Potrzebny jest nam tabor, który profesjonalnie przygotuje nam Remtrak – wskazał szef PKP Intercity.
Jest to duże wydarzenie. To wysoce zaawansowany projekt, wymagający od załogo bardzo wysokich kompetencji. Pozwoliły one nam na bycie niezależnym od rynku zewnętrznego – powiedział Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity.
Przy lokomotywach EP09 egzemplarz nie jest równy egzemplarzowi – powiedział Krzysztof Wiktorowicz, szef PKP Intercity Remtrak. W krótkim czasie przeszkoliliśmy pracowników, aby sprostać temu trudnemu zadaniu, jakim jest naprawa lokomotyw EP09 – dodał.
Remtrak wykonał naprawy 800 wagonów, połowa z poziomu P4 z rozszerzeniami, wprowadzeniem nowych elementów wyposażenia toalet i nową informacją pasażerską.
Lokomotywa EP09-039 przyjechała do naprawy we wrześniu 2021 roku. Proces naprawy był trudny i trwał cztery miesiące. Obecnie w Remtraku są cztery lokomotywy EP09. Druga będzie gotowa za dwa tygodnie, trzecia w marcu, a czwarta na przełomie marca i kwietnia br.
PKP Intercity nie zrezygnuje z przetargów na P4 taboru, ale Remtrak będzie ważnym ogniwem w procesie wykonywania napraw na tym poziomie – poinformował Adam Laskowski, członek Zarządu przewoźnika.