PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na modernizację Lux-ów

inforail
17.05.2021 08:45

PKP Intercity wskazały jako najkorzystniejsze oferty konsorcjum Mag Train i Pozbud jako najkorzystniejsze w przetargu na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją i przeglądem na 3-cim poziomie utrzymania 14 wagonów osobowych typu 111A Lux/112A Lux.

Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części.

Część 1 obejmuje 5 wagonów 111A Lux, a szacunki zamawiającego to 24.723.000,00 zł brutto.

Część 2 dotyczy 9 wagonów 112ALux, a szacunki zamawiającego to 41.401.800,00 zł brutto.

W przetargu wystartowali:

1) ZNTK Mińsk Mazowiecki, samodzielnie bez PESY. Spółka zaproponowała:

w części 1 kwotę 29.495.400,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny, oferta została oceniona na 85,61 pkt;

w części 2 kwotę 51.375.870,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny, oferta została oceniona na 89,96 pkt.

W obydwu częściach zaproponowano także 36 miesięcy gwarancji.

2) Drugą ofertę złożyło całkiem nieznane na rynku wagonów pasażerskich konsorcjum Mag-Train z Piaseczna i POZBUD z Poznania. Zaproponowało:

w części 1 kwotę 24.716.850,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny, oferta została oceniona na 100 pkt;

w części 2 kwotę 45.846.405,00 zł brutto, 290 dni kalendarzowych jako termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu oraz 80 dni na każdy kolejny, oferta została oceniona na 100 pkt.

W obydwu częściach konsorcjum chciało udzielić 42 miesięcy gwarancji.

Co wiemy o konsorcjum? Tyle co samo o sobie pisze. Mag-Train na swojej stronie pisze, że specjalizuje się m.in. w naprawach wagonów osobowych na poziomie P3, P4 i P5. Nie kojarzymy natomiast wagonów naprawianych dla PKP Intercity przez tę spółkę. POZBUD natomiast, o ile to ta firma, specjalizuje się w produkcji … okien i drzwi.

Na stronie PKP Intercity pojawiła się pierwotnie informacja o unieważnieniu postępowania. Była to jednak pomyłka, postępowanie zakończyło się wyborem wykonawcy prac modernizacyjnych.