PKP Intercity Remtrak dalej się rozwija. Kamień węgielny kamieniem milowym
Dziś (4 października) miałomiejsce ważne wydarzenie dla PKP Intercity Remtrak. W obecnościwładz samorządowych oraz szefów spółek kolejowych wmurowanyzostał kamień węgielny pod budowę nowego zakładu.
Trzeba mieć marzenia – mówiłZbigniew Ciemny, szef Remtraku. A te właśnie się spełniają. WIdzikowicach rusza budowa nowego zakładu, w którym będąwykonywane naprawy okresowe nie tylko wagonów, ale także lokomotyw.
Prezes Zbigniew Ciemny dziękowałszefostwu PKP Intercity za zielone światło dla inwestycji.Rzeczywiście obecna ekipa jest wyjątkowo przychylna pracom,realizowanym w Remtraku. A ich efekty widać gołym okiem. Nowa hala,w której dziś odbyła się oficjalna część uroczystości jestefektem dobrej współpracy z PKP Intercity.
Dzięki stałemu rozwojowi Remtrak jestjednym z największych pracodawców w regionie. A zatrudnieniejeszcze wzrośnie po oddaniu nowego zakładu. Nic zatem dziwnego, żePrezes Zbigniew Ciemny odbierał dziś nie tylko gratulacje, aletakże podziękowania od lokalnych samorządowców.
Dobra współpraca w ramach PKPIntercity obejmuje nie tylko Remtrak, ale także WARS – podkreślałdziś Prezes Marek Chraniuk. Rozwój zakładów w Idzikowicachprzyczyni się do jeszcze lepszej jakości świadczonych usług, a tona pewno spowoduje dalszy wzrost liczby przewożononych przez naspasażerów – mówił Marek Chraniuk.
III etap rozbudowy
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowe hale w Idzikowicach będą dysponowały szeregiemspecjalistycznych stanowisk, np. do naprawy zestawów kołowych.Zostaną zamontowane też tokarki do regeneracji profili kół, prasydo zestawów czy linie do naprawy maźnic. Do naprawy wózków będąsłużyły stanowiska tworzące ciąg technologiczny do obsługipoziomu utrzymania P4 i P5, czyli od rozbiórki, poprzez mycie,pomiary i weryfikację, poprzez montaż, regulację i próbywstępnych nacisków zmontowanych wózków. W razie koniecznościposłużą również naprawie, regeneracji lub wymianie na nowe.Zakończenie procesu modernizacji oddziału w Idzikowicach pozwoli nazaspokojenie około 90% potrzeb PKP Intercity w zakresie przeglądówP4, 25% przeglądów P5 wagonów, jak również około 60% przeglądówokresowych lokomotyw elektrycznych oraz niemal wszystkich prac przyzestawach kołowych. To oznacza, że przewoźnik będzie corazbardziej uniezależniony od podmiotów zewnętrznych w tym zakresie.Dzięki temu możliwe będzie szybkie, elastyczne i efektywnekosztowo reagowanie na bieżące potrzeby taborowe spółki.
„