PKP Intercity przypominają o wakacyjnych kasach biletowych
PKP Intercity przypominają, że uruchomiły 9 dodatkowych okienek kasowych w nadmorskich miejscowościach wypoczynkowych. Ponadto w trakcie weekendowych zmian turnusów, na wybranych dworcach na Pomorzu, pojawią się mobilni informatorzy. To kolejne, po systemie jednej kolejki na dworcu w Gdańsku, rozwiązania usprawniające obsługę klientów w okresie wakacyjnym.
Sezonowe kasy PKP intercity zostały uruchomione w nadbałtyckich kurortach takich jak: Hel, Sopot, Świnoujście, Międzyzdroje, Jastarnia, Łeba, Ustka (po jednej kasie) oraz we Władysławowie (dwie kasy). Ze wszystkich 9 kas podróżni mogą korzystać do końca sierpnia.
Dodatkowo, podczas zmian turnusów wakacyjnych (13-14.07, 27-28.07, 10-11.08, 24-25.08, 30-31.08) oraz w trakcie długiego weekendu (14.08 –18.08), na dworcach w Gdańsku, Gdyni, Międzyzdrojach, Kołobrzegu, Władysławowie oraz na stacji w Helu pojawią się informatorzy mobilni PKP Intercity. Podróżni będą mogli liczyć na pomoc w odnalezieniu właściwego peronu czy interesującego ich połączenia.
Uruchamiając dodatkowe kasy oraz punkty informacji mobilnej w kurortach chcemy ułatwić zakup biletów i usprawnić obsługę podróżnych. Pasażerowie nie powinni też zapomnieć, że nasze bilety, bez konieczności drukowania, można kupić przez internet –powiedziała Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity S.A.
Poza dodatkowymi punktami sprzedaży, przewoźnik na gdańskim dworcu wdrożył nowy system jednej kolejki, czyli proste rozwiązanie usprawniającego obsługę klienta w tradycyjnych kasach. Testowane rozwiązanie zakłada funkcjonowanie jednej kolejki do 7 okienek kasowych. Pasażerowie obsługiwani są w kolejności pojawienia się w „ogonku”, a do wolnej kasy kieruje ich elektroniczny system wyświetlaczy. Z myślą o osobach starszych, słabowidzących lub niewidomych wraz z informacją wizualną generowany jest również komunikat głosowy. Rozwiązanie ma na celu zwiększenie komfortu klientów oraz skrócenie czasu oczekiwania w kolejce.
Bilety na przejazdy pociągami PKP Intercity można nabyć w regularnej sprzedaży w kasach, w Centrach Obsługi Klienta, automatach biletowych oraz poprzez Internet, tablety czy smartfony wyposażone w połączenie sieciowe. Warto pamiętać, że pasażer nie musi drukować biletu kupionego przez Internet –wystarczy QR kod,, który pokazuje podczas kontroli na ekranie urządzenia mobilnego.