TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|PKP Intercity przegrywają z Przewozami Regionalnymi na Podlasiu
PKP Intercity przegrywają z Przewozami Regionalnymi na Podlasiu
inforail
18.03.2014 14:09
PKP Intercity przegrywają z Przewozami Regionalnymi na Podlasiu
Zarząd Województwa pod przewodnictwem marszałka Jarosława Dworzańskiego podjął w dniu 18 marca decyzję o wyborze podmiotu, odpowiedzialnego za organizowanie publicznego kolejowego transportu osób w latach 2015-2016. Wybrana została oferta Przewozów Regionalnych. Przetarg na świadczenie tych usług został ogłoszony 13 lutego. Zarząd Województwa zaplanował dofinansowanie przewozów pasażerskich kwotą 31 milionów złotych w ciągu dwóch lat, z której 29 mln zł przeznaczono na organizację przewozów przez nasze województwo, a 2 mln zł przez woj. warmińsko – mazurskie (chodzi o trasę Białystok – Grajewo). Jako minimalną pracę przewozową za kwotę 29 mln zł wyznaczono 938 417 pociągo –kilometrów rocznie. Oznacza to, że wraz z linią Białystok –Ełk ilość pociągo –kilometrów pozostanie na obecnym poziomie.
W dniu 7 marca otwarte zostały oferty przewoźników. Okazało się, że chęć prowadzenia przewozów osób na trasach regionalnych wyraziły dwa podmioty.
– Przewozy Regionalne sp. z o.o. określiły wysokość oczekiwanych dopłat do pociągo –kilometra na 17,92 zł pockm i zobowiązały się do pracy przewozowej w wysokości 952 735 pociągo –kilometrów rocznie.
– PKP Intercity S.A. skalkulowały dofinansowanie na 19,57 zł do pociągo – kilometra i wyraziły gotowość zrealizowania 943 076 pociągo –kilometrów.
Obydwie oferty przekraczają wartości zakładane w przetargu. Zarząd Województwa uznał, że korzystniejszą ofertę przedstawiła spółka Przewozy Regionalne. Żeby powierzyć temu podmiotowi świadczenie usług, Zarząd musi znaleźć kolejne 6 milionów złotych w budżecie województwa.
Marszałkowie podjęli decyzję o zwiększeniu wydatków w Wieloletniej Prognozie Finansowej o kwotę 3 mln zł w roku 2015 i tyleż samo w roku 2016. Dzięki temu dopłaty województwa do transportu osób na trasach regionalnych wyniosą po 18,5 mln zł rocznie. Jest to znaczny wzrost w stosunku do 15,5 mln zł rocznie, wydawanych przez Zarząd Województwa w latach 2013 i 2014.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024