Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity przegrywają z Przewozami Regionalnymi na Podlasiu

inforail
18.03.2014 14:09
Zarząd Województwa pod przewodnictwem marszałka Jarosława Dworzańskiego podjął w dniu 18 marca decyzję o wyborze podmiotu, odpowiedzialnego za organizowanie publicznego kolejowego transportu osób w latach 2015-2016. Wybrana została oferta Przewozów Regionalnych. Przetarg na świadczenie tych usług został ogłoszony 13 lutego. Zarząd Województwa zaplanował dofinansowanie przewozów pasażerskich kwotą 31 milionów złotych w ciągu dwóch lat, z której 29 mln zł przeznaczono na organizację przewozów przez nasze województwo, a 2 mln zł przez woj. warmińsko – mazurskie (chodzi o trasę Białystok – Grajewo). Jako minimalną pracę przewozową za kwotę 29 mln zł wyznaczono 938 417 pociągo –kilometrów rocznie. Oznacza to, że wraz z linią Białystok –Ełk ilość pociągo –kilometrów pozostanie na obecnym poziomie.
W dniu 7 marca otwarte zostały oferty przewoźników. Okazało się, że chęć prowadzenia przewozów osób na trasach regionalnych wyraziły dwa podmioty.
– Przewozy Regionalne sp. z o.o. określiły wysokość oczekiwanych dopłat do pociągo –kilometra na 17,92 zł pockm i zobowiązały się do pracy przewozowej w wysokości 952 735 pociągo –kilometrów rocznie.
– PKP Intercity S.A. skalkulowały dofinansowanie na 19,57 zł do pociągo – kilometra i wyraziły gotowość zrealizowania 943 076 pociągo –kilometrów.
Na Podlasiu bez zmian. Zostają Przewozy Regionalne
Obydwie oferty przekraczają wartości zakładane w przetargu. Zarząd Województwa uznał, że korzystniejszą ofertę przedstawiła spółka Przewozy Regionalne. Żeby powierzyć temu podmiotowi świadczenie usług, Zarząd musi znaleźć kolejne 6 milionów złotych w budżecie województwa.
Marszałkowie podjęli decyzję o zwiększeniu wydatków w Wieloletniej Prognozie Finansowej o kwotę 3 mln zł w roku 2015 i tyleż samo w roku 2016. Dzięki temu dopłaty województwa do transportu osób na trasach regionalnych wyniosą po 18,5 mln zł rocznie. Jest to znaczny wzrost w stosunku do 15,5 mln zł rocznie, wydawanych przez Zarząd Województwa w latach 2013 i 2014.