PKP Intercity przeanalizowały ryzyka związane z opóźnieniami dostaw ezt-ów

inforail
06.11.2015 07:29

W związku z realizacją projektów współfinansowanych ześrodków UE na kwotę ponad 5,5 mld zł, w PKP IC dokonano kompleksowej analizyryzyka związanego z aneksowaniem umów z wykonawcami ? poinformowała Dorata Pyć,Podsekretarz Stanu w MIR. Jednym z wielu aspektów, który został wzięty poduwagę, była zgodność planowanych do wprowadzenia zmian z obowiązującymi aktamiprawnymi (w tym ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych).Analizie poddano również ryzyko ewentualnych roszczeń odszkodowawczych zestrony pozostałych oferentów biorących udział w postępowaniach przetargowych.Wprowadzane zmiany wynikające ze zmiany prawa zostały przewidziane w treściwzorów umów, które były załącznikiem do SIWZ i których treść była znanawszystkim uczestnikom przedmiotowych postępowań przetargowych.

Ponadto, przed podpisaniem aneksów do zawartych umów zwykonawcami (zarówno w zakresie zmiany harmonogramów, jak i warunkówtechnicznych) PKP IC przekazało ich treść do weryfikacji przez Centrum UnijnychProjektów Transportowych (CUPT), które było stroną umów o dofinansowanie. CUPTwydało opinię bez zastrzeżeń w zakresie proponowanych zapisów. Treśćporozumienia dotyczącego zmiany terminów została poddana także ocenie PrezesaUrzędu Zamówień Publicznych, który również nie zgłosił zastrzeżeń.

Dlaczego zostały podpisane aneksy? Więcej poniżej.