Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity potwierdzają: Wszystkie nowe ezt-y do końca I kwartału 2016 r.

inforail
12.11.2015 09:00

Zgodnie z przekazanymi przez przewoźnikainformacjami, PKP Intercity planują sukcesywnie włączać do eksploatacjiposzczególne składy, niezwłocznie po ich odebraniu i przygotowaniu do jazdy ?poinformowała Dorota Pyć, Podsekretarz Stanu w MIR. Potwierdzają się zatemnasze doniesienia, o których pisaliśmy już kilkanaście tygodni temu. Pyćinformuje dalej, że traktując priorytetowo bezpieczeństwo i komfort podróżyoraz przekazanie podróżnym pociągów o najwyższym standardzie, włączeniewszystkich zakupionych pojazdów do eksploatacji w ramach rozkładu jazdy na lata2015/2016 będzie możliwe po spełnieniu założonych wymagań. I zaznacza, że wdrożeniedo obsługi wszystkich pociągów będzie procesem, który analogicznie jak wwypadku składów ED-250 (Pendolino), prawdopodobnie potrwa przynajmniej do końcapierwszego kwartału 2016 r. W związku z powyższym, wiosną 2016 r. wszystkienowe pojazdy powinny zostać skierowane do ruchu. Do momentu uruchomieniawszystkich składów, PKP Intercity będą korzystać z dotychczas użytkowanegotaboru, a zatem ze składów konwencjonalnych. Zgodnie z informacjamiprzekazanymi nam jakiś czas temu przez Prezesa PKP Intercity Jacka Leonkiewiczaprzewoźnik ma zabezpieczony tabor do obsługi wszystkich połączeń zaplanowanychw nowym rozkładzie jazdy, nawet jeśli wszystkie jednostki ED160 i ED161 będągotowe do ruchu.

Nie zmienia to jednak faktu, iżaby zakup wszystkich 40 składów został dofinansowany przez Unię Europejskąmuszą one zostać przekazane do końca roku. MIR informuje, że mając na uwadze,iż oba projekty zakupu ezt-ów (Dartów i Flirtów3) muszą zostać zrealizowane irozliczone finansowo do końca 2015 roku PKP Intercity, jako beneficjent środkówunijnych, podejmuje bieżące działania zmierzające do zminimalizowania ryzykautraty dofinansowania unijnego. Jednocześnie, ze strony Ministerstwa Infrastrukturyi Rozwoju oraz CUPT prowadzony jest monitoring realizacji projektówprzewoźnika, nie tylko pod kątem zaawansowania wykonania, ale równieżmożliwości pełnego wykorzystania środków Unii Europejskiej.