PKP Intercity ponownie poszukują spalinówek
O tym, że PKP Intercity cierpią na deficyt lokomotyw spalinowych wiadomo nie od dziś. Dlatego też przewoźnik ponownie ogłosił przetarg na wykonywanie pociągowej i pozapociągowej obsługi trakcyjnej lokomotywami spalinowymi z drużyną i bez drużyny trakcyjnej. Zamówienie zostało podzielone na kilkanaście zadań.
A zatem. Przedmiotem zamówienia jest obsługa trakcyjna:
1. pociągów i związana z nimi uzasadniona jazda luzem lokomotyw z drużynami trakcyjnymi:
część 1
a) pociągu nr 76000 (nr międzynarodowy 249) na odcinku Węgliniec –Forst –Cottbus lokomotywą spalinową zapewniającą ogrzewanie, wentylację i klimatyzację oraz działanie urządzeń elektrycznych w składzie pociągów, prędkość maksymalna –nie mniejsza niż 120 km/h, przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm, posiadanie przewodów zasilających powietrza w zakresie 0,8 –1,0 MPa, moc silnika –nie mniejsza niż 1000 kW, posiadającą dopuszczenie do eksploatacji na sieci kolejowej DB Netz;
b) pociągu nr 67000 (nr międzynarodowy 248) na odcinku Cottbus –Forst –Węgliniec lokomotywą spalinową zapewniającą ogrzewanie, wentylację i klimatyzację oraz działanie urządzeń elektrycznych w składzie pociągów, prędkość maksymalna –nie mniejsza niż 120 km/h, przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm, posiadanie przewodów
zasilających powietrza w zakresie 0,8 –1,0 MPa, moc silnika –nie mniejsza niż 1000 kW, posiadającą dopuszczenie do eksploatacji na sieci kolejowej DB Netz;
część 2
a) pociągu nr 38104/5 na odcinku Rzeszów –Lublin lokomotywą spalinową zapewniającą ogrzewanie, wentylację i klimatyzację oraz działanie urządzeń elektrycznych w składzie pociągów, prędkość maksymalna –nie mniejsza niż 120 km/h, przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm, posiadanie przewodów zasilających powietrza w zakresie 0,8 –1,0 MPa, moc silnika –nie mniejsza niż 1000 kW;
b) pociągu nr 83104/5 na odcinku Lublin –Rzeszów lokomotywą spalinową zapewniającą ogrzewanie, wentylację i klimatyzację oraz działanie urządzeń elektrycznych w składzie pociągów, prędkość maksymalna –nie mniejsza niż 120 km/h, przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm, posiadanie przewodów zasilających powietrza w zakresie 0,8 –1,0 MPa, moc silnika –nie mniejsza niż 1000 kW;
c) pociągu nr 53108/9 na odcinku Lublin –Rzeszów lokomotywą spalinową zapewniającą ogrzewanie, wentylację i klimatyzację oraz działanie urządzeń elektrycznych w składzie pociągów, prędkość maksymalna –nie mniejsza niż 120 km/h, przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm, posiadanie przewodów zasilających powietrza w zakresie 0,8 –1,0 MPa, moc silnika –nie mniejsza niż 1000 kW;
d) pociągu nr 35108/9 na odcinku Rzeszów –Lublin lokomotywą spalinową zapewniającą ogrzewanie, wentylację i klimatyzację oraz działanie urządzeń elektrycznych w składzie pociągów, prędkość maksymalna –nie mniejsza niż 120 km/h, przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm, posiadanie przewodów zasilających powietrza w zakresie 0,8 –1,0 MPa, moc silnika –nie mniejsza niż 1000 kW;
część 3
a) pociągu nr 38203 na odcinku Krzyż –Gorzów Wlkp. lokomotywą spalinową zapewniającą ogrzewanie, wentylację i klimatyzację oraz działanie urządzeń elektrycznych w składzie pociągów, prędkość maksymalna –nie mniejsza niż 120 km/h, przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm, posiadanie przewodów zasilających powietrza w zakresie 0,8 –1,0 MPa, moc silnika –nie mniejsza niż 1000 kW;
b) pociągu nr 83200 na odcinku Gorzów Wlkp. –Krzyż lokomotywą spalinową zapewniającą ogrzewanie, wentylację i klimatyzację oraz działanie urządzeń elektrycznych w składzie pociągów, prędkość maksymalna –nie mniejsza niż 120 km/h, przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm, posiadanie przewodów zasilających powietrza w zakresie 0,8 –1,0 MPa, moc silnika –nie mniejsza niż 1000 kW;
część 4
a) pociągu nr 21010/1 na odcinku Jagodin –Dorohusk lokomotywą spalinową zapewniającą ogrzewanie, wentylację i klimatyzację oraz działanie urządzeń elektrycznych w składzie pociągów, prędkość maksymalna –nie mniejsza niż 80 km/h, przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm, posiadanie przewodów zasilających powietrza w zakresie 0,8 –1,0 MPa, moc silnika –nie mniejsza niż 1000 kW;
b) pociągu nr 12010/1 na odcinku Dorohusk –Jagodin lokomotywą spalinową zapewniającą ogrzewanie, wentylację i klimatyzację oraz działanie urządzeń elektrycznych w składzie pociągów, prędkość maksymalna –nie mniejsza niż 80 km/h, przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm, posiadanie przewodów zasilających powietrza w zakresie 0,8 –1,0 MPa, moc silnika –nie mniejsza niż 1000 kW;
2. pracy pozapociągowej lokomotywami z drużynami trakcyjnymi:
część 5
stacja Przemyśl –Przemyśl Bakończyce –24 godziny pracy w dobie tj. śr. 730 godz. pracy w m-cu, lokomotywa jednokabinowa, przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm, posiadanie przewodów zasilających powietrza na 0,8 MPa, moc silnika –nie mniejsza niż 500 kW;
część 6
stacja Zakopane –12 godzin pracy w dobie tj. śr. 365 godz. pracy w m-cu, lokomotywa jednokabinowa, przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm, posiadanie przewodów zasilających powietrza na 0,8 MPa, moc silnika –nie mniejsza niż 500 kW;
część 7
stacja Jelenia Góra –3 godziny pracy w dobie tj. śr. 91,25 godz. pracy w m-cu, lokomotywa jednokabinowa, przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm, posiadanie przewodów zasilających powietrza na 0,8 MPa, moc silnika –nie mniejsza niż 500 kW.
część 8
stacja Poznań –2 godziny pracy w dobie tj. śr. 60,83 godz. pracy w m-cu, lokomotywa jednokabinowa, przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm, posiadanie przewodów zasilających powietrza na 0,8 MPa, moc silnika –nie mniejsza niż 500 kW.
część 9
stacja Gorzów Wlkp –3 godziny pracy w dobie tj. śr. 91,25 godz. pracy w m-cu, lokomotywa
jednokabinowa, przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm, posiadanie
przewodów zasilających powietrza na 0,8 MPa, moc silnika –nie mniejsza niż 500 kW.
część 10
stacja Rzeszów –2 godziny pracy w dobie tj. śr. 60,83 godz. pracy w m-cu, lokomotywa jednokabinowa, przystosowanie do jazdy po torze o szerokości 1435 mm, posiadanie
przewodów zasilających powietrza na 0,8 MPa, moc silnika –nie mniejsza niż 500 kW.
3. pracy pociągowej i pozapociągowej lokomotywami bez drużyn trakcyjnych:
część 11
doraźna pociągowa obsługa trakcyjna pociągów Zamawiającego w trakcji elektrycznej na sieci PKP.
część 12
doraźna pociągowa obsługa trakcyjna pociągów Zamawiającego w trakcji spalinowej na sieci
PKP oprócz odcinków wymienionych w częściach od 1 do 4.
część 13
doraźna pozapociągowa obsługa trakcyjna pociągów Zamawiającego w trakcji spalinowej na sieci PKP oprócz rejonów wymienionych w częściach od 5 do 10.
W przypadku usterek taboru własnego (lokomotyw zamawiającego) lub uruchamiania pociągów dodatkowych przez zamawiającego, świadczenie przez wykonawcę doraźnej obsługi trakcyjnej odbywać się będzie lokomotywami lub lokomotywami z drużynami trakcyjnymi lub drużynami trakcyjnymi w obrębie połączeń „PKP Intercity”SA.
Czas realizacji zamówienia to 12 miesięcy od daty jego udzielenia. Oferty można składać do 25 sierpnia 2014 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi cena.
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w kwocie:
a. dla części 1 –20.052,53 zł,
b. dla części 2 –86.898,62 zł,
c. dla części 3 –12.807,93 zł,
d. dla części 4 –5.993,01 zł,
e. dla części 5 –61.731,32 zł,
f. dla części 6 –4.218,91zł,
g. dla części 7 –1.801,06 zł,
h. dla części 8 –1.678,42 zł,
i. dla części 9 –1.814,07 zł,
j. dla części 10 –13.181,31 zł,
k. dla części 11 – 993,76 zł,
l. dla części 12 –9.014,35 zł,
m. dla części 13 –27.502,07 zł.
Dotychczas większość zadań będących przedmiotem zamówienia była realizowana przez PKP Cargo. To właśnie ten przewoźnik ma największe szanse na kontynuowanie współpracy z PKP Intercity. Jak będzie i kto złoży oferty? Przekonamy się za dwa tygodnie.