PKP Intercity ponawiają przetarg na lokomotywy

inforail
28.05.2016 16:09

PKP Intercity ponownie ogłosiły przetarg na dostawę pięciulokomotyw. Elektrowozy miałyby zostać wydzierżawione na okres wakacji. Todrugie podejście do tego zamówienia. Pierwsze nie zostało rozstrzygnięte, bo niktsię nie zgłosił do przetargu. Jak informowaliśmy na łamach InfoRailpostępowanie zostało unieważnione.

Przedmiotem powtórzone zamówienia jest pięć dwukabinowychlokomotyw elektrycznych, spełniających następujące wymagania eksploatacyjne itechniczne:

a) moc silnika ? nie mniejsza niż 2 MW,

b) prędkość maksymalna ? nie mniejsza niż 120 km/h,

c) zasilanie ? 3 kV,

d) przystosowane do jazdy po torze 1435 mm,

e) wyposażone w sprzęgi do ogrzewania, wentylacji iklimatyzacji,

f) wyposażone w przewody zasilające powietrze w zakresie 0,8? 1,0 MPa,

g) wyposażone w radio przewoźne spełniające wymagania wzakresie łączności pociągowej na liniach kolejowych zarządzanych przez ?PKPPolskie Linie Kolejowe? S.A.

Oferowane Pojazdy muszą posiadać następujące dokumenty:

a) świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdukolejowego wydane przez Głównego Inspektora Kolejnictwa lub Prezesa UrzęduTransportu Kolejowego; termin obowiązywania świadectwa nie może być krótszy niżdo końca terminu realizacji zamówienia;

b) ważne świadectwo sprawności technicznej.

Pojazdy będą przeznaczone do obsługi pociągów pasażerskichPKP Intercity i będą wykonywać pociągową obejmującą prowadzenie pociągów pasażerskichi przejazdy luzem do i od obsługiwanych pociągów. Szacowana wielkość pracyeksploatacyjnej w dobie liczona w pockm dla 5 lokomotyw wyniesie około 1.579pockm.

O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminuskładania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okresprowadzonej działalności jest krótszy ? w tym okresie, należycie wykonalidostawę (dostawy) nie mniej niż 2 lokomotyw elektrycznych.

Tym razem oferty można składaćdo 10 czerwca 2016 roku.

Wybrana zostanie oferta najkorzystniejsza ekonomicznie zuwzględnieniem kryteriów:

1. Cena – waga 90,

2. Termin płatności – waga 10.

Jeżeli drugie podejście nie przyniesie pożądanych skutków PKPIntercity będą mogły zawrzeć umowę z wybranym przez siebie oferentem w trybiebezprzetargowym.

W przeszłości PKP Intercity korzystały już m.in. z lokomotywCeskich Drah, Ecco Rail czy DB Schenker Rail.