Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity podpisuje umowę na lokomotywy wielosystemowe

inforail
21.10.2021 07:45
PKP Intercity kupuje lokomotywy wielosystemowe. Jutro (22 października) podpisana zostanie umowa na ich dostawę.

Przypomnijmy, że przetarg obejmował dostawę 10 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych o prędkości nie mniejszej niż 200 km/h wraz ze świadczeniem usług utrzymania z opcją na 5 kolejnych pojazdów.

Oferta

Jako najkorzystniejsza wskazana została oferta złożona przez Newag. Firma z Nowego Sącza jako jedyna wystartowała w przetargu. Będą to zatem pierwsze lokomotywy wielosystemowe Newagu we flocie PKP Intercity. Producent dostarczył już przewoźnikowi 30 klasycznych elekrowozów.

Producent zaproponował cenę z prawem opcji: brutto 387 911 250,00 zł a bez prawa opcji: brutto 258 607 500,00 zł. Kwota jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia to: z prawem opcji brutto 429 885 000,00 zł a bez prawa opcji brutto 286 590 000,00 zł.

Cena jednostkowa dostawy to brutto: 21 894 000,00 zł.

Stawka za utrzymanie to 2,64 zł brutto.

Newag proponuje także 36 miesięcy gwarancji.

Kryteriami oceny ofert w postępowaniu były:

1) cena jednostkowa dostawy pojazdu – waga kryterium 45,00 pkt;

2) stawka za świadczenie usług utrzymania – waga kryterium 35,00 pkt;

3) gwarancja dla Pojazdu na okres nie krótszy niż 36 miesięcy – waga kryterium 7,00 pkt;

4) maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km na poziomie nie większym niż 3 – waga kryterium 6,00 pkt;

5) współczynnik gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95% – waga kryterium 4,00 pkt;

6) współczynnik niezawodności technicznej na poziomie co najmniej 95% – waga kryterium 3,00 pkt.

Jak podał przewoźnik badanie oferty wykazało, że oferta złożona przez wykonawcę jest ważna i podlega rozpatrzeniu. Ofercie przyznano maksymalną liczbę punktów w każdym z kryteriów oceny ofert, z wyjątkiem kryterium maksymalnej liczby zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km. Ocena oferty na podstawie ustalonych kryteriów oceny ofert kształtuje się następująco:

1) cena jednostkowa dostawy pojazdu – 45,00 pkt;

2) stawka za świadczenie usług utrzymania – 35,00 pkt;

3) gwarancja dla pojazdu na okres nie krótszy niż 36 miesięcy – 7,00 pkt;

4) maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km na poziomie nie większym niż 3 – 2,00 pkt;

5) współczynnik gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95% – 4,00 pkt;

6) współczynnik niezawodności technicznej na poziomie co najmniej 95% – 3,00 pkt. – łączna liczba przyznanych punktów – 96,00 pkt.

Oferta złożona przez Wykonawcę uznana została za ofertę najkorzystniejszą.

Przewoźnik chce pozyskać lokomotywy przystosowane do kursowania z prędkością 200 km/h oraz z dopuszczeniem na sześć krajów: Polskę, Słowację, Czechy, Niemcy i Węgry. Zamówienie przewiduje również opcję, która dotyczy 5 dodatkowych elektrowozów. 

Wszystkie lokomotywy, podobnie jak zespoły, podzespoły i elementy wykorzystane przy ich budowie muszą być fabrycznie nowe.  

PKP intercity ogłosiło również przetarg na dostawę 63 wielosystemowych lokomotyw z prawem opcji zakupu dodatkowych 32 elektrowozów. Jest w toku.