PKP Intercity planuje zakup piętrowych push&pulli!
PKP Intercityopublikowały informację o dialogu technicznym dotyczącym 7-wagonowych składówpiętrowych typu push-pull wraz z lokomotywami wielosystemowymi.
Wczoraj (28 lipca) o zamiarze zakupu takich składów mówiłnam Marek Chraniuk, szef przewoźnika. Jesteśmy poważnie zainteresowani takim zakupem.Mamy plan na te pociągi. Będziemy chcieli wykorzystać je na trasach Kraków –Katowice czy Warszawa – Łódź – wskazywał Prezes PKP Intercity.
Dziś (29 lipca) mamy potwierdzenie tych planów. Celemdialogu technicznego jest pozyskanie informacji niezbędnych do wszczęciapostępowania o udzielenie zamówienia, w tym w szczególności informacji zzakresu:
1) opisu przedmiotu zamówienia, w tym identyfikacja parametróweksploatacyjnych dla wagonów środkowych, sterowniczych, lokomotyw (skrajniastatyczna/kinematyczna, długość, masa, naciski, promienie łuków);
2) dostępnych technologii i koncepcji połączeń pomiędzywagonami w tym przejść międzywagonowych celem zagwarantowania najwyższegopoziomu komfortu pasażerów przez ograniczenie poziomu hałasu;
3) konfiguracji przestrzeni pasażerskiej (układ i liczbamiejsc) przy założeniu maksymalnego wykorzystania zarysu obowiązującej skrajnipojazdu dla wagonów środkowych oraz sterowniczych;
4) materiałów możliwych do użycia przy budowie konstrukcjipudeł pojazdów i newralgicznych podzespołów (m.in. wózków);
5) protokołu komunikacyjnego lokomotywa – wagon sterowniczy,interfejsu sterowania i transferu danych;
6) parametrów energetycznych / rozwiązań w zakresie:
a) mocy ciągłej przy jeździe z Vmax po torze prostym ipłaskim,
b) nadwyżki siły pociągowej przy prędkości maksymalnej,
c) mocy ciągłej lokomotywy i nadwyżki siły pociągowej;
7) dostępnych rozwiązań w zakresie systemu drzwi wejściowychw celu zapewnienia maksymalnej przepustowości dla minimalizacji czasu wymianypotoków pasażerów przy jednoczesnym zachowaniu komfortu wsiadania i wysiadania;
8) dodatkowych funkcji oraz wyposażenia pojazdu usprawniającychjego użytkowanie, założeń procesu utrzymania, w tym czasookresów przeglądowychi wymaganych warunków zaplecza technicznego (wyposażenie i wielkość);
9) określenia warunków umowy, w tym określenia zasadpłatności za wykonanie zamówienia;
10) określenia szacowanych terminów realizacji zamówienia.
Zamawiający zakłada następującą konfigurację pojedynczegoskładu podstawowego:
1) 1 wagon końcowy z kabiną sterowniczą, z miejscamisiedzącymi w strefach klasy 2, z przedziałem konduktorskim, maszyną vendingową,strefą PRM, strefą dla opiekunów z dziećmi oraz miejscami dla podróżujących zrowerami;
2) 5 wagonów środkowych z miejscami siedzącymi w strefachklasy 2;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
3) 1 wagon środkowy z miejscami siedzącymi w strefach klasy1;
4) lokomotywa wielosystemowa 3kV DC, 25kV AC 50Hz.
Zamawiający zakłada następujące parametry technicznepojazdów:
1) prześwit toru: 1 435 mm;
2) zgodność z TSI: w pełnym zakresie;
3) homologacja: PL + CZ;
4) systemy bezpieczeństwa: ETCS L2, SHP, SIFA, krajowesystemy CZ;
5) prędkość konstrukcyjna: 200 km/h;
6) minimalne przyspieszenie rozruchu w zakresie 0-120 km/h:0,6 m/s2;
7) urządzenia cięgłowo-zderzne: sprzęg śrubowy zezderzakami;
8) skrajnia kinematyczna: wg TSI i karty UIC 505-1;
9) system drzwi umożliwiający maksymalnie szybką ikomfortową wymianę pasażerów;
10) liczba stałych miejsc siedzących w składzie podstawowym(7-wagonowym): ok. 800;
11) lokomotywa o układzie osi Bo'Bo', długość max 20 m,maksymalnie modułowa budowa (umożliwiające dokonywanie możliwie szybko niezbędnychwymian poszczególnych elementów/podzespołów), hamulec pneumatyczny,elektropneumatyczny, elektrodynamiczny (oporowy oraz odzyskowy), elementypółprzewodnikowe w technologii IGBT, asynchroniczne silniki trakcyjne zasilanez indywidualnych falowników z możliwością pojedynczego odłączania, nacisk na oś≤ 220 kN.
Wnioski o dopuszczenie do udziału w dialogu technicznymmożna składać do 31 sierpnia 2020 roku.
„