PKP Intercity planują dwa nowe typy wagonów
PKP Intercity opublikowały ogłoszenie o dialogu technicznym nawykonanie projektu dokumentacji modernizacyjnej wagonów typu 111A, 112A, 140A,141A wraz z opcją wykonania prototypów i uzyskania dokumentów umożliwiającycheksploatację po obszarze Polski. Przewoźnik sonduje rynek. Dialog techniczny poprzedza zamówienie publiczne,które dotyczyć ma wykonania:
a) projektu dokumentacji konstrukcyjnej modernizacji wagonówtypu 111A, 112A, 140A, 141A na nowe 2 typy wagonów, warunków technicznychwykonania i odbioru, dokumentacji techniczno ? ruchowej, instrukcji obsługi,katalogu części zamiennych.
b) prototypu (po 1 szt.) zmodernizowanych pojazdów dlakażdego typu z odmianami (1kl. przedziałowa, 2 kl. przedziałowa, 2 kl.bezprzedziałowy i wagon ?Combi?) oraz uzyskanie dokumentów, zatwierdzonychprzez UTK, umożliwiających eksploatację wagonów na terenie kraju (opcjazamówienia).
Przewidywane nowe typy wagonów to:
1) wagon z miejscami do siedzenia, z odmianami : 54miejscowy, przedziałowy 1 kl. (9 x 6 miejsc), 60 miejscowy, przedziałowy 2 kl.(10 x 6 miejsc), około 80 miejscowy, bezprzedziałowy 2 kl. Wagony tej grupymają być przystosowane do eksploatacji z prędkością 160km/h, posiadać m.in.wygodne ergonomiczne fotele, drzwi zewnętrzne odskokowo przesuwne,klimatyzację, przetwornicę statyczną, toaleta z zamkniętym układem WC, oknauchylne, wi-fi, system informacji pasażerskiej.
2) wagon uniwersalny (Combi) – wagon skupiający wszelkiedodatkowe funkcje na jakie jest zapotrzebowanie w pociągach PKP IC: wejściaprzystosowane dla osób niepełnosprawnych, przedział dla osób niepełnosprawnychoraz ich opiekunów, przedział dla matki z dzieckiem, przedział dla konduktorów,miejsce do transportu rowerów, nart, większego bagażu, toaleta przystosowanadla osób niepełnosprawnych, zamontowane automaty do napojów, kanapek, itp.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Założone główne cele modernizacji wagonów to: umożliwienieeksploatacji z prędkością 160 km/h, obniżenie kosztów eksploatacji pojazdu zuwagi na mniejszy nakład środków na utrzymanie pojazdu, podwyższone parametryniezawodności oraz wydłużone parametry cyklu przeglądowo ? naprawczego, zwiększeniekomfortu podróży, przede wszystkich pod kątem wygody siedzeń, komfortu termicznegoi obniżenia hałasu, wykorzystanie wspólnych, ustandaryzowanych zespołów ipodzespołów dla całej rodziny zmodernizowanych wagonów. Do rozważenia pozostajemodernizacja wózka 4ANc lub adaptacja nowego typu wózka.
Celem dialogu technicznego jest pozyskanie informacjiniezbędnych do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w tymw szczególności informacji z zakresu: oszacowania wartości zamówienia, terminurealizacji, możliwości technicznych, propozycji technicznych rozwiązańmodernizacji.
Wnioski o dopuszczenie do udziału w dialogu technicznymmożna składać do 9 października.
„