PKP Intercity odrzucają ofertę POZBUD i Mag Train w przetargu na modernizację 90 wagonów 111A/141A

inforail
27.11.2021 11:45
PKP Intercity odrzuciło ofertę złożoną przez konsorcjum Mag-Train Sp. z o. o. oraz POZBUD S.A. w przetargu na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie wraz z modernizacją i przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 90 wagonów osobowych typu 141A/111A.

Przypomnijmy, że była to najniższa oferta, złożona w przetargu. Konsorcjum zaproponowało kwotę 391 767 300,00 zł brutto, a także 42 miesiące gwarancji oraz 95 dniowy termin realizacji zamówienia. O odrzuceniu oferty poinformowała Spółka POZBUD w komunikacie, podając, że oferta konsorcjum została odrzucona, a także analizowana jest zasadność skorzystania z przysługującego Konsorcjum prawa do odwołania się od decyzji Zamawiającego w KIO. PKP Intercity nie rozstrzygnęły jeszcze przetargu.

W grze, po odrzuceniu oferty Konsorcjum, pozostała H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., która zaproponowała kwotę  494 829 000,00 zł brutto, 37 miesięcy gwarancji oraz 95 dniowy termin realizacji zamówienia. Oferta ta jednak przekracza szacunki zamawiającego, który na ten cel chciał przeznaczyć 424 534 500,00 zł brutto.

Prawdopodobną przyczyną odrzucenia oferty konsorcjum było niespełnienie przez nie kryterium doświadczenia. PKP Intercity bowiem wymagało, aby wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał dostawę (dostawy) lub naprawę (naprawy) nie mniej niż 18 wagonów osobowych. I znowu prawdopodobnie konsorcjum oparło swoją ofertę o doświadczeniu i zasobach technicznych rumuńskiego podmiotu Electroputere VFU Pascani. Tak było w przypadku przetargu na modernizację wagonów 111ALux/112ALux. Wtedy to wystarczyło. Konsorcjum wygrało przetarg i podpisało umowę.

Modernizacja powinna być wykonana w terminie 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy, zaś wykonanie przeglądu na 3. poziomie utrzymania po 18 miesiącach od wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją. Do modernizacji PKP Intercity planuje skierować wagony typu 141A / 111A, które po wykonanych pracach będą wagonami przedziałowymi 2 klasy.

Poprzednie zamówienie dotyczące tych wagonów zostało unieważnione. Wystartowała wówczas FPS, której oferta przekroczyła szacunki PKP Intercity.