PKP Intercity: „Odkryj nas na nowo”
inforail
03.06.2014 12:07
PKP Intercity: „Odkryj nas na nowo”
W dniach 24 – 27 maja na dworcach we Wrocławiu, Poznaniu, Tczewie i Gdyni odbyły się pokazy nowych wagonów PKP Intercity, którymi docelowo podróżowali pasażerowie pociągów na trasie Wrocław – Poznań – Bydgoszcz –Gdynia. Składy zestawione z nowych nabytków przejeżdżają przez każdy z dworców, na których odbyły się prezentacje. Co ciekawe wagony na pokazy przyciągnęła lokomotywa w okolicznościowej okleinie z hasłem promującym akcję PKP Intercity Odkryj na nowo.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowe wagony, które dostarcza poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski, są wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety i klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Zamiast tradycyjnych tablic informacyjnych, w wagonach umieszczono elektroniczne wyświetlacze, na których pojawią się informacje o przebiegu trasy. Jest też informacja o zajętości miejsc. Przewoźnik nie zapomniał również o podróżujących z dziećmi –w wybranych toaletach zamontowane zostały przewijaki dla niemowląt. Dla aktywnie spędzających czas przewidziano miejsca do przewozu rowerów i nart. Nowe wagony oznaczają również wyższy komfort podróży osób niepełnosprawnych. Część z nich wyposażono w specjalne podjazdy, szersze drzwi oraz dedykowane miejsca dla osób o ograniczonej mobilności. PKP Intercity wydało na zakup 25 nowych wagonów 176 mln złotych.
Przy realizacji zamówienia wykorzystane zostały środki unijne w wysokości 67 mln zł. Łącznie w ramach projektu PKP Intercity zakupiły 25 wagonów: 9 bezprzedziałowych 2 klasy przystosowanych do przewozu rowerów, 8 przedziałowych 2 klasy przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych, 4 przedziałowe 1 klasy, 4 bezprzedziałowe 1 klasy. Od wakacji 2014 r. z dostarczonych wagonów będą zestawione 4 składy po 6 wagonów, w następującym układzie podstawowym:
2 wagony 1 klasy,
2 wagony 2 klasy przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych,
2 wagony 2 klasy przystosowane do przewozu rowerów.
Każdy skład będzie uzupełniony o wagon barowy z obecnych zasobów taborowych PKP Intercity. Wagony są przystosowane do kursowania z prędkością do 160 km/h. Każdy z nich został pokryty nową malaturą zewnętrzną z powłoką antygraffiti Długość wagonu ze zderzakami to 26,4 m, zaś masa około 54 t.
2 wagony 1 klasy,
2 wagony 2 klasy przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych,
2 wagony 2 klasy przystosowane do przewozu rowerów.
Każdy skład będzie uzupełniony o wagon barowy z obecnych zasobów taborowych PKP Intercity. Wagony są przystosowane do kursowania z prędkością do 160 km/h. Każdy z nich został pokryty nową malaturą zewnętrzną z powłoką antygraffiti Długość wagonu ze zderzakami to 26,4 m, zaś masa około 54 t.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024