PKP Intercity odebrały pierwszego Griffina z nowej puli

inforail
13.12.2023 18:45

Odebraliśmy właśnie pierwszą nową lokomotywę Griffin z zamówienia na 20 elektrowozów, które jest realizowane na podstawie podpisanej w marcu br. umowy – podały PKP Intercity na Facebooku.

Kontrakt jest wart ponad 0,5 mld zł brutto.

Kolejne lokomotywy

Lokomotywa ta dołącza do rodziny posiadanych przez PKP Intercity 30 pojazdów Griffin. Już wkrótce kolejne pojazdy zasilą nasz park taborowy.

Przypomnijmy, że w postępowaniu za ofertę najkorzystniejszą uznana została oferta złożona przez Newag S.A. z siedzibą w Nowym Sączu. Została oceniona na 98,37. Oferta PESY uzyskała 83,77 pkt. Producenci zaoferowali ceny: Konsorcjum Pesy Bydgoszcz z Pesą Mińsk Mazowiecki - 561 372 000,00 zł brutto; Newag - 524 595 000,00 zł brutto. Kryteriami oceny ofert w postępowaniu były: cena jednostkowa dostawy pojazdu – waga 60,00 punktów, stawka za świadczenie usług utrzymania – waga 10,00 punktów, okres gwarancji jakości i rękojmia na każdy z pojazdów (ich poszczególne elementy), ich oprogramowanie oraz sporządzoną dokumentację– waga 5,00 punktów, maksymalna liczba zdarzeń powodująca utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 000 km – waga 5,00 punktów, termin dostawy pierwszego pojazdu, nie dłuższy niż 18 miesięcy – waga 10,00 punktów oraz termin dostawy wszystkich pojazdów, nie dłuższy niż 30 miesięcy – waga 10,00 punktów. Oferta Newagu uzyskała 98,37 pkt, zaś PESY 83,77 pkt.

Odebraliśmy właśnie pierwszą nową lokomotywę Griffin z zamówienia na 20 elektrowozów, które jest realizowane na podstawie podpisanej w marcu br. umowy – podały PKP Intercity na Facebooku.
Coraz więcej Griffinów w PKP Intercity

Lokomotywy będą dostosowane do prędkości 160 km/h, co pozwoli efektywnie wykorzystywać rozwijaną i modernizowaną sieć kolejową. Pojazdy będą przeznaczone do obsługi relacji krajowych. Ponadto lokomotywy będą wyposażone w system bezpieczeństwa ETCS poziomu L1 oraz L2. Utrzymanie pojazdów w pierwszym cyklu, czyli do pierwszej naprawy na poziomie P4 włącznie, będzie rozłożone równomiernie pomiędzy przewoźnika i dostawcę lokomotyw.

Nowe pojazdy będą wykorzystywane w połączeniach krajowych. Poprowadzą wagony w relacjach do Wrocławia, Poznania, Gdyni, Olsztyna, Szczecina, Krakowa, Katowic, Zielonej Góry i Białegostoku. Wzmocnienie floty przewoźnika nowymi pojazdami pozwoli na efektywniejsze wykorzystanie zasobów narodowego przewoźnika. Podpisany kontrakt jest częścią strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”, dzięki której w perspektywie 2030 roku całość floty będzie nowa lub zmodernizowana. Nowoczesny tabor pozwoli na sprostanie systematycznie rosnącemu popytowi na przejazdy koleją.