PKP Intercity o piętrusach: Pracujemy nad szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia
W ubiegłym tygodniu na łamach InfoRail informowaliśmy, że spośród ostatnich przetargów taborowych PKP Intercity jedyną niewiadomą pozostaje w zasadzie już tylko wybór dostawcy dziesięciu ezt-ów, z przeznaczeniem na linię Łódź –Warszawa. Zapytaliśmy przewoźnika na jakim etapie znajduje się ten przetarg. „Pracujemy nad szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia. Projekt będzie realizowany w ramach unijnych środków z perspektywy budżetowej 2014 –2020”- powiedziała nam Beata Czemerajda z PKP Intercity. A zatem szybkiego rozstrzygnięcia nie należy się spodziewać. Przypomnijmy, że zainteresowanie dostawą tych jednostek wykazało sześciu producentów. To Bombardier, CAF, Newag, PESA, Skoda i Stadler. Te firmy przebrnęły przez pierwszy etap. Część środków, na realizację inwestycji dedykowaną linii Warszawa – Łódź, przewoźnik chce pozyskać z funduszy unijnych, ale to już kwestia nowego „rozdania”, o czym wspomina przedstawicielka przewoźnika.
Producent będzie miał 30 miesięcy na realizację zamówienia.