PKP Intercity o piętrusach: Pracujemy nad szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia

inforail
19.03.2014 10:01

W ubiegłym tygodniu na łamach InfoRail informowaliśmy, że spośród ostatnich przetargów taborowych PKP Intercity jedyną niewiadomą pozostaje w zasadzie już tylko wybór dostawcy dziesięciu ezt-ów, z przeznaczeniem na linię Łódź –Warszawa. Zapytaliśmy przewoźnika na jakim etapie znajduje się ten przetarg. „Pracujemy nad szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia. Projekt będzie realizowany w ramach unijnych środków z perspektywy budżetowej 2014 –2020”- powiedziała nam Beata Czemerajda z PKP Intercity. A zatem szybkiego rozstrzygnięcia nie należy się spodziewać. Przypomnijmy, że zainteresowanie dostawą tych jednostek wykazało sześciu producentów. To Bombardier, CAF, Newag, PESA, Skoda i Stadler. Te firmy przebrnęły przez pierwszy etap. Część środków, na realizację inwestycji dedykowaną linii Warszawa – Łódź, przewoźnik chce pozyskać z funduszy unijnych, ale to już kwestia nowego „rozdania”, o czym wspomina przedstawicielka przewoźnika.

Jakie ezt-y zastąpią składy PKP IC na linii Warszawa - Łódź?
Ezt-ów na linię Warszawa –Łódź ma być dziesieć. Zamówienie obejmuje także świadczenie usług utrzymania składów w okresie nie krótszym niż 15 lat. Kryteria wyboru to:
1. cena brutto za dostawę pojazdów –33%
2. cena brutto usługi utrzymania tj. stawka za 1 km przebiegu –12%
3. wskaźnik NPV –30%
4. współczynnik masy pojazdu -15%
5. parametry funkcjonalno –użytkowe –10%.
Nowoczesne i komfortowe pociągi będą kursować w relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna ze stacjami pośrednimi: Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Żyrardów, Skierniewice, Koluszki, Łódź Widzew i Łódź Fabryczna. Przewoźnik wymaga, aby pociągi były przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h i spełniały wymagania systemu sterowania ruchem ERTMS (z systemem ETCS). PKP Intercity chcą też, aby każdy ze składów mógł zabrać na pokład ok. 600 pasażerów. Pociągi mają zostać wyposażone w klimatyzację, zamknięty system toalet, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz miejsca do przewozu rowerów.
Producent będzie miał 30 miesięcy na realizację zamówienia.