Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity: Nowe relacje w ofercie Bilet Relacyjny

inforail
10.07.2013 15:05
PKP Intercity wprowadziło do swojej oferty Bilet Relacyjny nowe relacje. Dzięki temu pasażerowie podróżujący pociągami PKP Intercity m.in. na trasie Przemyśl –Kraków czy Gdynia –Poznań zapłacą za bilety mniej niż dotychczas. Kupując Bilet Relacyjny pasażer może liczyć nawet na 60% oszczędność na cenie biletu. 
 Bilet Relacyjny obowiązuje na całej trasie z Przemyśla do Krakowa i Gdynia –Bydgoszcz – Poznań. Oznacza to np., że zarówno na odcinku Przemyśl –Rzeszów, Przemyśl –Bochnia, Bydgoszcz –Poznań czy Gniezno – Tczew pasażer może liczyć na niższą, niż obecnie obowiązująca, cenę biletu. Przykładowo student korzystający z 51% zniżki, za przejazd z Przemyśla do Krakowa, pociągiem TLK, zapłaci nieco ponad 22 zł.
Wprowadzenie Biletu Relacyjnego to, poza kolejnym etapem prac nad systemem dynamicznej sprzedaży biletów, nowa filozofia podejścia do budowania oferty. Zamiast wyliczania cen na podstawie odległości, pasażer płaci za bilet na konkretną trasę – mówi Marcin Celejewski, Członek Zarządu ds. handlowych PKP Intercity.
To pierwszy etap wdrażania Biletu Relacyjnego. Na razie oferta objęła ponad 100 wybranych relacji wszystkich kategorii pociągów PKP Intercity. Docelowo nowy cennik pojawi się na całej siatce połączeń PKP Intercity.
Obok „Biletu Relacyjnego”korzystną cenowo ofertą PKP Intercity jest promocja „Wcześniej = Taniej”. Każdy podróżny kupujący bilet w normalnej taryfie z wyprzedzeniem premiowany jest upustem. Z 10% zniżki skorzystać może każdy kupujący bilet na minimum siedem dni przed planowaną podróżą. Osobom, które kupią bilet 15 dni lub wcześniej przed planowanym wyjazdem, przysługuje jeszcze większa bo 15% zniżka.
Ofertę promocyjną przewoźnika uzupełnia wprowadzone w marcu br. rozwiązanie zastępujące dotychczasowe rozróżnienie na bilet i miejscówkę. „Po prostu BILET”to bilet ze wskazaniem miejsca, zakodowany na jednym blankiecie. Dzięki temu, w sytuacji wyprzedania wszystkich miejsc siedzących, pasażer dowiaduje się o tym już na etapie zakupu biletu, co sprawia, że świadomie może wybrać sposób podróży, bądź zdecydować się na kolejny pociąg.
Co więcej system pojedynczych biletów umożliwia przewoźnikowi uzyskanie pełnej informacji o frekwencji na poszczególnych trasach. Przekłada się to na możliwość dostosowania liczby wagonów do realnego zapotrzebowania na miejsca, co zwiększa komfort podróży pasażerów.
Bilety na przejazdy pociągami PKP Intercity można nabyć w regularnej sprzedaży w kasach, w Centrach Obsługi Klienta, w automatach biletowych na terenie całego kraju oraz poprzez Internet i tablety czy smartfony wyposażone w połączenie sieciowe. Nowością jest nowa forma biletu zakupionego drogą elektroniczną. Pasażer ma wybór pomiędzy tradycyjnym biletem drukowanym a QR kodem, który pokazuje podczas kontroli na ekranie urządzenia mobilnego.