PKP Intercity nie wyklucza zakupu kolejnych ezt-ów. W późniejszym czasie
Mamy przygotowaną dynamicznąstrategię taborową, tak, aby zabezpieczyć przewozy i tabor do dynamicznegowzrostu liczby pasażerów ? powiedział Jarosław Oniszuk, Członek Zarządu PKPIntercity.
Szczegóły tej strategii prezentowaliśmy już na łamachInfoRail.pl. Na ubiegłotygodniowej Komisji Infrastruktury pojawiły się jednakpewne nowe informacje, które warto przytoczyć. Ale po kolei.
Biorąc pod uwagę posiadany przez nas potencjał taborowy imożliwości finansowe opracowaliśmy dość dynamiczny plan rozwoju ? mówił Oniszczuk.Planujemy zmodernizować 450 wagonów, tak, abyśmy zabezpieczyli pasażerom odpowiednitabor. Chcemy zmodernizować też 20 lokomotyw EP/U07 do prędkości 160 km/h ?dodał. Przypomnijmy, że postępowanie w tej sprawie jest w toku. Czekamy nawybór firmy, która wykona przedmiotowe prace.
To tyle, jeśli chodzi o modernizacje. Będą również zakupynowego taboru. Jarosław Oniszczuk powiedział, że PKP Intercity chcą pozyskać do40 lokomotyw elektrycznych, w tym 20 lub, jeśli warunki na to pozwolą, 30lokomotyw do prędkości 160 km/h. Niedługo wystartuje też przetarg na zakupmanewrowych lokomotyw spalinowo-elektrycnych. Myślimy o uzupełnieniu naszego taboruwagonowego o następnych 55 lub, jeśli warunki pozwolą, 80 jednostek ? mówił Oniszczuk.W późniejszym czasie, i to swoista nowość, PKP Intercity może zakupić kolejneezty. Członek Zarządu przewoźnika poinformował, że jest to rozważane.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nasza dynamika rozwoju jest ostra, chcemy zabezpieczyćnaszym pasażerom odpowiedni tabor ? stwierdził Jarosław Oniszczuk.
„